Is het slecht voor je ogen om in het donker voor je computerscherm te zitten of televisie te kijken?

Kom op het internet verschillende dingen tegen. De ene site zegt dat het niets uitmaakt, een andere site zegt dat je daarmee je ogen traint en dus ook goed is, een site zegt dat het juist wel slecht is enz.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.2K

Het beste antwoord

Als elke site wat anders zegt, dan heb jij goed vertrouwen in goeie vraag, haha. Er is al meerdere malen wetenschappelijk aangetoond, dat in het donker computeren niet slecht is voor het zicht. Wel is het vermoeiend voor de ogen. Maar dat is gewichtheffen ook. En daar breekt ook je arm niet van af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als het niet te lang is maakt niet uit, niet langer dan 30 minuten focussen op een helder scherm als omgeving donker is, erg schadelijk voor je zichtsvermogen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet schadelijk. Voor je ogen maakt het niet uit waar je naar kijkt, als je dat maar op ontspannen wijze blijft doen; niet staren, voldoende knipperen, telkens je focus verleggen (ook naar een ander object dan alleen je scherm!) En niet verkrampen. Geen zorgen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net als lezen in een boekkie bij weinig licht is dit niet slecht voor je ogen. Je moet je alleen meer inspannen om goed te kunnen zien / lezen. Dit gaat vaak gepaard met hoofdpijn achteraf en vermoeide ogen waardoor men denkt dat het slecht zou zijn voor de ogen
Bronnen: