Welk spiegelbeeld is reeël?

Als ik mezelf bekijk in een spiegel (bv. in een winkel) en op diverse foto's, dan lijk ik dikker dan ik soms denk. Maar als ik mijn spiegelbeeld zie in een ruit, dan zie ik degene waarvan ik (hoop) dat het de reeëlste is? Dan lijk ik zoals ik wil!

Hoe zit dit? Welk spiegelbeeld is reeël? Die van de spiegel of die van een ruit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Zou het zelfde moeten zijn alleen is de kans van een ruit dat je jezelf niet goed kan zien. En die spiegel in een winkel, ik kan van hier niet zien of er mee gerommelt (holler, boller) maar dat lijkt me ook sterk. Want een winkel wil spullen verkopen en foto's zijn verkleind dus minder duidelijk. Zelf denk ik dat het gewoon tussen de oren zit.

Gezien het feit dat je naast de spiegel ook foto's noemt waarop je er "dikker" uitziet dan je zelf denkt te zijn, ben ik bang dat ik je moet melden dat de spiegel het goede beeld geeft en de winkelruit het verkeerde.

Spiegels en foto's liegen helaas niet....

He, he, eindelijk iemand die dat dus ook vind. Dacht dat het aan mij lag. Heeft dus echt dan met de spiegels te maken. Als ik in een winkelruit kijk valt het mee. Ga ik het pashokje in dan wil ik heel gauw daar weer uit. Toch wel een verschil merkbaar.

De enige realiteit die je hebt is je eigen weegschaal :) Het zal wellicht een klein optisch verschil zijn en het ligt er maar net aan wat je graag wilt zien. Een ruit geeft niet hetzelfde beeld weer als een spiegel. Een ruit ís geen spiegel, je ziet er altijd andere dingen door- of omheen waardoor het sowieso een vertekend beeld geeft lijkt me. Het is hetzelfde als met lampen, bij sommige lampen kom je ook beter tot je recht dan met anderen. Maar daglicht maakt het toch net wat realistischer. Misschien kun je toch het beste van een foto uitgaan, daar zou je toch op moeten staan hoe je werkelijk bent.

Spiegels kunnen nogal eens een klein (onmerkbaar) beetje buigen. Hierdoor ontstaat een vals beeld van jezelf. Glas is niet zo makkelijk te buigen (en dikker) en geeft dus een beter beeld. Ook het licht speelt mee trouwens. Meestal zie je jezelf buiten in een winkelruit lopen. Daar is het licht 'echt'. Dit geeft ook een beter beeld dan icm 'vals' licht

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100