Zonneallergie? Zie uitleg

Ik heb op vakantie altijd last van een soort Zonneallergie, allemaal kleine witte puistjes, je knijp ze zo uit maar ik zit wel helemaal onder. Nu had ik afgelopen vakantie in Egypte er geen last van maar toen ik thuis kwam begon het, terwijl het hier geen mooi weer was en ik me dus nergens mee insmeerde, iemand tips/ervaringen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Mijn zoon ook. Juist in Nederland creme je snel te weinig, want je bent dan toch weinig in de zon denk je dan. In strandvakantie doe je dat wel en als je gebruind bent heb je weer meer afweer voor zonneallergie. Allergie kan voorzover ik weet ook over je hele lichaam voorkomen, dus als je op je hoofd verbrand bent kan het zijn dat je toch ook op je bedekte armen uitslag krijgt. Voldoende crème of bruin zijn is dus het antwoord naast anders altijd uit de zon blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar welke crème dan? Ik heb namelijk het idee dat de "vettigheid" van Zonnebrand in combinatie met zon en zweten de boosdoener is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij maakt het niet veel uit, hoewel ook ik wel altijd wat last heb van mijn huid als ik creme. Liever doe ik dat dus niet maar vooral bij eerste voorjaarszon is dat wel verstandig om langzaam te bruinen en helemaal als je zoals jij last van allergie hebt. Er is ok speciale 50 blok voor allergie. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat je ook last hebt van een andere allergie als je uitslag hebt en er echt geen zon aan te pas kwam.
Een zonneallergie komt wat achterop na veel zon gekregen te hebben, het heeft ook niets met verbranden te maken, maar ons lichaam moet na een donkere winter zonder veel zonlicht even weer wennen aan het zonlicht.
Het is een reactie van ons immuunsysteem op het onzichtbare deel van het zonlicht.
Blijf even zo veel mogelijk uit de zon en smeer b.v. Aloe Vera er op, doe je niets, ook dan gaat het vanzelf weer weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb deze witte puistjes ook een keer gehad, alleen ik heb geen zonneallergie. Ik heb de schuld gegeven aan de olie die gebruikt wordt om het eten te bereiden. Als je inderdaad zonneallergie hebt, kun je bij de etos pilletjes kopen. Mijn dochter koopt deze ook, en zij heeft nergens last meer van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht gelijk; warmtebultjes. Ik heb er zelf wel eens last van maar op dit moment mijn kinderen ook.
De warmtebultjes komen het meest voor onder de oksels,
in de nek, op de borst, In de knieholte en elleboogholtes en in de liezen.
De bultjes ontstaan door het transpireren, waarbij het zweet dat wordt geproduceerd de huid zo beschadigt, dat het zweet zich gaat ophopen onder de huid.
De meest voorkomende klachten zijn branderigheid en jeuk.
De warmtebultjes zijn niet ernstig, vaak wel zeer vervelend. Na het ontstaan verdwijnen de bultjes weer na enkele dagen, mits de oorzaak (de warmte) is weggenomen.

Het middel tegen zonneallergie is Urtizon.. pilletjes zo groot als een speldeknopje, zoet van smaak en ook geschikt voor kinderen… ik heb er al jaren baat bij! Ideaal voor als je op vakantie gaat naar de zon. Een week of 2 voordat je in de zon gaat innemen en je kan zorgeloos van je vakantie genieten!
Het is bij iedere drogist, apotheek verkrijgbaar.