Is het mogelijk om bij jeugdzorg en andere instanties oude rapporten op te vragen?

Van mijn elfde tot mijn zeventiende ben ik bij meerdere instanties geweest, en ik wil graag alle rapporten hebben die er destijds over mij zijn gemaakt. Ik ben nu meerderjarig.

Instanties waar ik onder andere ben geweest zijn jeugdzorg en curium in Gouda. Is het mogelijk om die rapporten op te vragen, en zo ja, hoe?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Al de raportages, verslagen en notities welke over jouw zijn gemaakt zijn opvraagbaar. Doe dit schriftelijk, met vermelding van naam, geboorte datum en periode waarin jij bij hen 'onder behandeling' 'toezicht' bent geweest.

Inzage 'medische' verslagen valt onder Wet Bescherming Persoonsgegevens' art 32 en verder, uit 2000.

Neem bij evt vernietiging van je dossier hier geen genoegen mee. Vraag/eis schriftelijke bevestiging.

Stap evt naar 'geschillencommissie' van betreffende instelling of instantie.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hallo,

In principe kan dat wel je zou dan naar jeugdzorg moeten bellen.

Wacht niet te lang je hebt dan kans dat het dossier op de stofplank ligt of ergens anders.

Veel suc6

Gr
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga er snel achteraan. Er zal een verjaringstermijn zijn om archieven te schonen, maar jij bent er nu snel bij.

Laat iemand je heen hierbij: je mentor, een coach, een familielid, iemand met ervaring. Dan sta je niet alleen.

Heel veel succes met je zoektocht.