Soms, als ik in bed lig, schieten er wel eens een soort stroomstootjes door mijn hoofd heen, die ik ook nog kan "horen". Wat kan dit zijn?

Het klinkt dan als een schreeuw of iets anders schels. Het klinkt misschien heel raar, ik hoor verder geen stemmen o.i.d., maar ik heb dit al jaren. Kan dit een soort overgang zijn van waken naar slapen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm... Ik ben ook benieuwd naar antwoord. Vaak hoor ik dat mijn naam geroepen wordt door mensen waarmee ik al een tijd niet meer mee omga.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik heb dus een echoënd geluid in mijn hoofd, alsof iemand heel ver weg staat te roepen naar mij, maar alles wat ik dan "hoor" is vervormd in mijn hoofd. Ben ik nou gek aan het worden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doet dat pijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lol, niet meer gaan slapen xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee het doet geen pijn, nee het is niet eng en ja, ik ga gewoon slapen.

Het beste antwoord

Ja dat zeggen ze. Je geest maakt zich dan los van je lichaam.
Zelf heb ik dan het gevoel voor een split second dat ik val. Of ik krijg een schop reflex. Niet dat ik mijn vrouw het bed uit schop, maar net zo'n soort schok effect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit heb ik ook wel eens gehad. het klinkt een beetje als een strak elastiekje waar aan getrokken en die snel losgelaten wordt. heb het maar heel incidenteel, maar het is wel opvallend.
Ik heb zelf niet de indruk dat het te maken heeft met het in slaap vallen. Geen idee wat het wel kan zijn.
heb het ook wel eens in mijn hals gemerkt.