MRI scan gehad, uitslag was goed maar ik geloof het niet, kunnen ze het mis hebben?

Ik heb een MRI Scan gehad omdat ik veel klachten had. Erge hoofdpijn, en druk en pijn in mijn linkeroog. Duizeligheid, oorsuizen.

Ben al bij de oogheelkundige geweest en bij de kno arts en kwam uiteindelijk bij de neuroloog. Die zei dat de mri scan er goed uitzag, toch geloof ik het niet.

Kunnen ze een tumor of iets in de hersenen toch niet zien op een mri scan??

En waar komen mijn klachten dan vandaan. Mijn huisarts zegt dat het kan komen door stress maar dat geloof ik niet. Ik kan niet meer werken ik kan niks meer door de pijn.

Wat kan ik hier aan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Joh, ik heb echt geen antwoord op je vraag. Maar ik wens je wel heel veel sterkte met je situatie. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt en beter wordt.
paulus811
13 jaar geleden
Jouw klachten lijken wel te komen van een hoge bloeddruk. Daarmee neemt ook de druk in de oogbol toe. Let wel; ik stel geen diagnose (ben ook geen arts) maar dit komt me bekend voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gefeliciteerd met de prachtige uitslag!!!
Ik heb je eerdere vraag ook gevolgd: dit is helemaal super!
Je hebt natuurlijk nog steeds klachten, die zijn door de scan niet weg.
Maar ik denk, dat je NU best een feestje mag vieren voor jezelf!!!

Het beste antwoord

Dit klinkt als hyperventilatie.
Zoek eens wat op over chronische hyperventilatie en je zult je symptomen oorsuizen, hoofdpijn en duizeligheid regelmatig tegenkomen. Het druk maken hierom maakt het nog erger en laat je geen arts meer geloven.
Ik zeg dit natuurlijk niet met zekerheid maar het komt me heel bekend voor (ervaring) dus zoek het zeker eens op!

Toegevoegd na 21 minuten:
Een chronische hyperventilatie heb je bijna nooit door en heb je symptomen die je nooit zal verwachten dat dit hier bij hoort. Wat je nu op noemt lijkt er erg op, in combinatie met hypochondrie (heel veel voorkomend symptoom van hyperventilatie).
Bekijk deze websites met symptomenlijsten eens:

http://www.hulpbijangst.nl/viewtopic.php?f=4&t=17

http://www.helpikhyperventileer.nl/algemeen/wat-is-hypochondrie-2.html

http://www.steunpunthyperventilatie.nl/hypochondrie

Misschien zal je nu denken dat ik je voor doe als een aansteller en er écht iets mis met je is, maar een MRI scan is wel erg betrouwbaar. Als ál die artsen niks gevonden hebben zou ik zeker de moeite nemen je hier in te verdiepen.
Het komt veel voor, het is alleen niet goed bekend.
Wel is het goed te behandelen met ademhalingsoefeningen en ontspanningsoefeningen.

Hier kan je testen of je last van hyperventilatie hebt.
Dit is volgens de Buteyko methode, dit heeft mij erg geholpen.
http://www.buteyko.nl/heb_jij_hyperventilatie.htm

Dus mijn tip; zoek dit op je gemak eens uit voor je door gaat met onderzoeken!
Veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat de MRI scan goed was, daar kan je wel op vertrouwen. Het betekent echter niet dat er niets is, want je hebt wel degelijk klachten.
Het wordt nu voor je belangrijk om, samen met je behandelend arts(en) goed om de tafel te gaan zitten en te gaan praten over wat er nu wel aan de hand is.

Er zijn natuurlijk een aantal opties:
a) de klachten zijn psychisch van oorsprong. Dat moet je niet onderschatten, de menselijke geest is in staat om hele serieuze lichamelijke klachten te veroorzaken.
b) je probleem wordt veroorzaakt door een tekort of overschot van iets in je bloed
c) je probleem wordt veroorzaakt door een van de organen, er is een fout in je hormoonspiegel van het een of ander.
d) ... nog zo veel mogelijkheden van dingen die fout kunnen zijn. Ernstig of minder ernstig, maar ook kunnen soms de simpelste dingen resulteren in enorme klachten.

Geef de moed niet op, ga verder in gesprek met je artsen en probeer zo veel mogelijk informatie te geven. Ook als het niet van belang lijkt...
13 jaar geleden
Ga met je huisarts praten en vraag een second opinion aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga evt ook naar een kno arts ,vooral die oorsuizing icm duizeligheid ,hier geen diagnose mogelijk ,laat je niet met een kluitje in het riet sturen ,doorzetten !btr schap
Het kan idd hyperventilatie zijn daar krijg je ook super veel lichamelijke klachten van , ik heb ook bijna alle klachten gehad die er zijn door hyperventilatie. Door die klachten wordt je bang dat kan lijden tot angststoornis en hypochondrie ( dus bang zijn voor allerlei ziektes en denken dat je het hebt) stress is een grote factor met hv. Je kan hyperventileren zonder het door te hebben, kijk is op internet naar lichamelijke klachten die je kan krijgen dat zijn er superveel. Praat is met je huisarts hierover , die kan je tips geven. Heel veel s6