Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat gebeurt er met de door een tandarts getrokken tanden en kiezen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat de tandarts ze onder z'n kussen legt, voor de tandenfee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, vandaar dat tandartsen zo rijk zijn ;)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je ze niet meeneemt, gooit de tandarts ze weg. Tanden en kiezen vallen ook onder de richtlijnen voor ziekenhuisafval, dat moet apart verwerkt worden en mag nooit zomaar in de vuilnisbak worden gegooid.
Enerzijds mag dat niet om ethische redenen, anderzijds niet vanwege mogelijk besmettingsgevaar.
Tenslotte hebben tanden en kiezen soms ook nog amalgaam vullingen. Amalgaam bestaat voor meer dan 50% uit kwik, een zwaar giftige stof die niet zomaar ergens gedumpt mag worden (ik begrijp ook niet waarom dat wel in mensenmonden gebruikt mocht worden).

Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Amalgaam

De tandarts zal dus een beroep moeten doen op een speciaal afvalverwerkingsbedrijf voor ziekenhuisafval.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik mocht ze mee nemen. Anders worden ze gewoon eg gegooid lijkt me. Groetjes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die worden of weggegooid, of je krijgt ze zelf mee als aandenken...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt er vanaf of er voorheen goud in is verwerkt! Als dat het geval is zal een eerlijke tandarts je vragen wat de bestemming zal zijn. Anders....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik mocht ze meenemen maar anders worden ze gewoon weg gegooit
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze worden niet altijd weggegooid.
Meestal is het zo dat je ze als je wilt mee mag nemen en zo niet dat ze dan aan de universiteit worden gegeven. Hier kunnen mensen met bijv. de studie tandheelkunde oefenen met boren op de kiezen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die legt de tandarts onder zijn haar kussen en dan ontvangt die weer een euro van de tanden fee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn tandarts gaf me de keuze , om de goudvulling mee te nemen ,of daar te laten , in het laatste geval kreeg ik een mindering op de tandartsrekening ter waarde van de goudhoeveelheid .Scheelt niet echt veel , maar mijn tandarts vond dat het eerlijkst .
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding