Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe ontstaan muggenbulten en wat kun je er tegen doen?

Ik word echt gék van muggen! Ze houden me ‘s nachts vaak wakker en als ik eindelijk slaap, wordt ik de volgende ochtend wakker met ontzettende jeuk op verschillende plekken.

Ik vroeg me dus af… hoe ontstaan ze? En wat verminderd de jeuk of hoe gaan de beten sneller weg?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
814

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Niet de steek zelf veroorzaakt de bulten en de jeuk, maar het speeksel wat meekomt tijdens het steken.

Daar zit de stof anticoagulantia in die ervoor zorgt dat het bloed niet stolt, zodat de mug het op een eenvoudige wijze uit het bloedvat kan opzuigen.
Iedereen die gestoken wordt, reageert er anders op.

Je kunt de beten debben met azijn of jeukstillende creme gebruiken.
Je kunt ook met je nagels een kruis in de huid zetten, waardoor het spuug van de mug verder de huid wordt ingedrukt. Het lichaam zal dan sneller antistoffen aanmaken waardoor de jeuk verdwijnt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

http://www.huidinfo.nl/muggenbeet.html
Hier vind je meer info over veel plezier !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan ze insmeren met een beetje azijn dan gaat de jeuk gelijk weg als je geen azijn heb kan je er een kruisje indrukken...ze ontstaan omdat je door het vrouwtje word gebeten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding