Klopt het dat littekens andere lichamelijke klachten kunnen veroorzaken?

Zoja, zijn er dan tips over hoe dit te bestrijden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Littekens kunnen een hele diepe beschadiging van de huid zijn! Door de vervorming van die plek daar kan er onderliggend van alles uit balans raken.
Ik ben geen medicus maar heb wel lang als verpleegkundige gewerkt.
Er waren vaak mensen die last hadden van pijn aan het litteken wat ze hadden, herinner ik mij.
Pijn veroorzaakt een onbalans in je lichaam en daardoor kunnen er weer andere dingen mis gaan.
Als je kunt uitsluiten dat je letterlijk ziek wordt door het litteken(triest maar waar, heel veel operaties verlopen niet zo vlekkeloos en de daarmee ontstane littekens ook niet) dan moet je misschien gaan zoeken naar de onbalans die het litteken veroorzaakt.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik weet dat lidtekenweefsel (in/onder/om) bij het lidteken onderhuids 'in de weg' kan zitten. Bijvoorbeeld bij een litteken op je hand, dat het lidtekenweefsel het buigen belemmert, in dat geval kun je het weefsel laten verwijderen. Voor meer informatie kun je naar de huisarts gaan, google raad ik af wegens alle spookbeelden en verhalen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Daarnaast kan het lidteken zelf natuurlijk infecteren en kun je er letterlijk ziek van worden, dan zou ik zeker de huisarts raadplegen ivm bloedvergiftiging enz.