vraag over striemen/striae

ik lees overal dat je striemen/striae krijgt als je zwanger wordt of snel aankomt of afvalt. Maar dat ik bij mij allebei niet het geval, hoe ben ik er toch aan gekomen en hoe kan ik het voorkomen (ben 15)

Toegevoegd na 51 seconden:
het zit vooral net onder me kont

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Jij bent waarschijnlijk hard aan het groeien geweest de laatste tijd, dan moet je huid ook oprekken. Ik denk dat je striae dan niet zo erg zijn; iedereen heeft ze wel een beetje (vrouwen in ieder geval). Als je het heel erg vindt kun je ermee naar de dermatoloog gaan, die kan ze weghalen met laser of door middel van dermabrasie (dan wordt het bovenste laagje van je huid weggeschraapt). Maar dit is wel heel erg duur en ingrijpend, en ik denk dat dermatologen dit alleen willen doen bij heel erge gevallen. Er zijn ook cremes die zeggen te helpen tegen striae. Ik weet niet of ze echt helpen, maar wie weet.
Maar zoals ik al zei, ik kan me niet voorstellen dat jouw striae heel erg zijn. Google maar eens voor plaatjes van striae, dan zie je hoe erg het kan zijn. Van die kleine witte zandstreepjes heeft iedereen wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Waarschijnlijk zit je in de groei. Dan gebeurt het ook. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je krijgt het ook door groeien schat. Iedereen heeft striemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je zeker dan je dan wel striae hebt? Dat krijg je alleen als je huid binnen korte tijd veel uitrekt en als je niet zwanger bent of snel aangekomen moet je iets heel raars gedaan hebben om wel striae te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan ook komen door te strakke kleren (broeken).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook striemen, op mijn dijbenen. Dit komt door mijn groeispurt in de puberteit. Bij jou zal het ook zoiets zijn. Je lichaam groeit en je ontwikkeld vrouwelijke vormen. Dit kan snel gebeuren, en daardoor krijg je ook striae.