Is haar groei hier normaal?

Ik ben een meisje en heb rondom mijn navel zwarte 1 cm lange haren is dit normaal en kan ik er wat aan doen ben nogal onzeker omdat we binnen kort weer kunnen zwemmen kan iemand me helpen? Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Hoi!

Ja dat is niet zo vreemd hoor.
Ik ken meerdere meisjes die dat hebben.
Wat zij doen is het epileren met een pincet als het maar een paar haren zijn.
Je moet in ieder geval het NOOIT scheren, dan komen de haren harder en stugger terug!

Als je het echt heel vervelend vindt om te epileren zou je het ook definitief weg kunnen krijgen door middel van een laser- of lichtbehandeling (LHE lichtflitstechniek).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Het lijkt me niet abnormaal ik ben een meisje en heb het zelf ook!
Een enkeling hele donkere haren die inderdaad erg goed opvallen (vooral omdat je er zelf nogal op let).
ik raad je aan:
1.Je iets minder druk te maken om een paar haartjes.
2.gewoon eruit trekken met een pincet!
dat doe ik tenminste wel, als e het wegscheert komen ze uiteindelijk sneller terug en de kleine stoppeltjes kun je er niet makkelijk uittrekken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook haren rond mijn navel. Mooi is/vind ik het niet, maar het is niks om je zorgen over te maken.
Je kunt ze epileren, en als je ze permanent wil verwijderen, laten laseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij jongens is het i.i.g. niet raar. Naar mijn mening is het wel een beetje ongebruikelijk bij een meisje.

Dus voordat je naar zwembad gaat even een scheermesje er overheen halen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het ook dus het is zeker niet vreemd. Gewoon inderdaad weghalen met een pincet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heee,
heb je zelf ook donker haar?
hoofdhaar bedoel ik dan..
en misschien is het haar op je benen en armen ook wat donkerder..
ik heb het zelf ook, maar de mijne zijn blond
bijna al mijn haar is verder ook blond!
ik denk dat het daaraan ligt!!
Maar als ik jou was zou ik het epileren en niet scheren, want dan komen de haren sneller terug!
ik zou het iedere week epileren, want als je dat doet gaat het minder pijn doen, en het doet sowieso minder pijn dan als je een heleboel in 1 keer moet doen!
Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bijna alle meiden maken zich wel eens druk om ongewenste haartjes op de gekste plaatsen!
Als het je echt stoort dan moet je ze er gewoon met een pincet uittrekken. NIET AFSCHEREN, want dan komen er meer. En ook niet laten leazeren, dat is absolute onzin! het kost je een hoop geld en je moet je zeker 10keer laten behandelen als je echt resultaat wil zien. dus gewoon uittrekken =)!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het lijkt me niet echt normaal maar je kunt het harsen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet hoe oud je bent en of je last hebt van meer overbeharing (armen, benen, snorretje). ik heb er nl een speciale anticonceptiepil voor geslikt. niet zozeer voor de overbeharing, maar voor mijn onzuivere huid. werkt voor beide! vraag maar eens bij de huisarts.
als het alleen om haartjes rond je navel gaat, gewoon epileren (uittrekken met pincet).