Kun je door erg pijn in je keel een opgezwollen knie krijgen?

Mijn zus heeft al ongeveer 2 weken erg keelpijn en is in het buitenland. Vandaag heeft ineens erg pijn aan haar knie en is opgezwollen. Ze is naar de dokter geweest daar en vertelde haar dat het te maken heeft met keelpijn. Maar is dit wel logisch en kan dit gebeuren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt mij heel onwaarschijnlijl. Heeft ze de taal wrl 'onder de knie?'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja heel vloeiend zelfs.. daar ligt het niet aan.. ik vond het zelf idd ook erg onwaarschijnlijk en niet echt logisch klinken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft ze ook koorts? Want dan zou het idd een aanval van acute reuma kunnen zijn. Alhoewel je dan mag verwachten dat de arts dit wel uitgelegt zou hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ze heeft inderdaad koorts gehad.. zo begon het eigenlijk...toen erg keelpijn...ook buikpijn een beetje.. en nu dus pijn bij haar knie..

Het beste antwoord

Dat heet acuut reuma en is het gevolg van een bacteriele infectie on de keel. Het gaat om een streptokokken infectie. Het heeft niets met chronisch reuma te maken. Wel kan het beschadigingen aan hartkleppen geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zie op het eerste gezicht geen verband tussen knie en keel. Maar ik kan me wel voorstellen dat de dokter iets gezegd heeft over een aandoening waarbij je zowel keelpijn krijgt als een opgezwollen knie. Keelpijn is vaak een aanduiding dat het lichaam ergens tegen "vecht". Kijk maar eens naar de eerste aanwijzingen voor bronchitis, neusverkoudheid e;d. Dit begint heel vaak met keelpijn. Eenmaal de ziekte doorbreekt vermindert de keelpijn meestal.
Misschien is dat ook aan de hand met je zus, heeft ze één of andere virus/bacterie die haar keelpijn bezorgt en die nu ook maakt dat haar knie is gezwollen. Dan komt de kniezwelling niet door de keelpijn maar is de oorzaak wel dezelfde.
Moeilijk natuurlijk om dit op afstand te beoordelen zonder medische scholing.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmmm ja dat kan best kunnen. Want ze heeft ook een bloedonderzoek gedaan een week geleden en bleek dat ze een bacterie heeft.. Misschien dat hierdoor haar knie opgezwollen is..