Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een moederblek weg halen?

Kan ik dat zelf of bij een dokter?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
795
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet zelf!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
blek :) nooit zelf idd maar daar is al twee keer op geantwoord... naar de huisarts dus

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Dit zou ik niet zelf doen, dan krijg je waarschijnlijk een heel lelijk litteken. Hiermee kun je het beste naar je huisarts gaan, die kan samen met je bespreken hoe de moedervlek weggehaald kan worden.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb ik gedaan ben vervolgens door gestuurd naar ziekenhuis moedervlek werd weg gesneden kreeg daarna oplossende hechtingen en een zalfje mee dat het litteken laat verdwijnen helaas kwijt geraakt in de bus op de weg terug en nu een litteken in de nek mijn tip verlies het zalfje niet
Ga ermee naar de huisarts, hij schrijft dan een verwijsbrief voor het ziekenhuis en dan snijden ze hem daar weg, gewoon netjes onder verdoving en het wordt weer netjes gehecht (als dat nodig is), als je zelf gaat prutsen loop je de kans op infecties en is de kans op lelijke littekens groot.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet je naar de dokter mijn zusje heeft dat ook gehad
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het een echte moedervlek is: afblijven.
Weghalen op medische indicatie kan je huisarts (als die er ervaring mee heeft) of een dermatoloog. Dan wordt ie als een soort aardappelpitje uitgesneden, en afhankelijk van de grootte van de wond krijg je dan een of meerdere hechtingen.
Je houdt er dus een litteken aan over, dus weghalen om cosmetische redenen heeft geen zin: een litteken is lelijker dan een moedervlek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding