ik ben een vrouw van 19 en ik ben 1.86 lang ik zit boven het gemiddelde nu ben ik bang dat ik nog groei kan dat??

ik ben een vrouw van 19 jaar en ik ben 1.86 nu ben ik bang dat ik nog groei kan je nog groeien als je bijna 20 bent... ik ben op me 15de is me menstruatie begonnen

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je zal nu wel bijna ‘uitgegroeid’ zijn hoor. Het moet op jouw leeftijd stoppen. Wees fier op je rijzige gestalte en probeer je vooral niet kleiner te maken. Draag hakken! Toegevoegd na 14 minuten: Als je echt bang bent dat je toch nog blijft groeien, kan je met je arts spreken over groeiremmende medicijnen. Meisjes die deze behandeling ondergaan, moeten dagelijks tabletten slikken met oestrogeen, het vrouwelijk geslachtshormoon. Hieronder een website met meer info daarover:

Bronnen:
http://www.erfelijkheid.nl/zena/groei5.php

Gemiddeld stop je met je 18e met groeien. Natuurlijk niet je antwoord maargoed

Meestal groei je na je eerste menstruatie nog maar een paar cm dus het lijkt me onwaarschijnlijk

Je zou nog kunnen groeien ook als je bijna 20 bent! Dit kan alleen wel duiden op een (groei) hormonen probleem. Hiervoor zou ik even naar de huisarts gaan, die kan je er veel meer over vertellen! Daarnaast is et ook zo dat mensen tegenwoordig wel steeds langer worden!(zelf 1.92m ben wel een jongen..)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100