Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik ben een vrouw van 19 en ik ben 1.86 lang ik zit boven het gemiddelde nu ben ik bang dat ik nog groei kan dat??

ik ben een vrouw van 19 jaar en ik ben 1.86 nu ben ik bang dat ik nog groei kan je nog groeien als je bijna 20 bent... ik ben op me 15de is me menstruatie begonnen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
976

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je zal nu wel bijna ‘uitgegroeid’ zijn hoor. Het moet op jouw leeftijd stoppen.
Wees fier op je rijzige gestalte en probeer je vooral niet kleiner te maken. Draag hakken!

Toegevoegd na 14 minuten:
Als je echt bang bent dat je toch nog blijft groeien, kan je met je arts spreken over groeiremmende medicijnen. Meisjes die deze behandeling ondergaan, moeten dagelijks tabletten slikken met oestrogeen, het vrouwelijk geslachtshormoon.
Hieronder een website met meer info daarover:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gemiddeld stop je met je 18e met groeien.
Natuurlijk niet je antwoord maargoed
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal groei je na je eerste menstruatie nog maar een paar cm dus het lijkt me onwaarschijnlijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O__o
Dus blijf je de lengte houden van je 8e 11e 13e enzv.?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.ouders.nl/kindarts/ka1653.htm
Zie dit antwoord op een vraag. Na de eerste menstruatie gaan de groeischijven zich sluiten. De groeischijven zijn horizontale lijnen in de uiteinden van botten die het bot langer laten groeien totdat ze gesloten zijn. Daarna is er (behalve bij bepaalden zeer zeldzame ziekten) geen lengtegroei meer mogelijk. Omdat je al 4 jaar na de eerste menstruatie zit, zal je waarschijnlijk niet meer in de lengte groeien. Bij jongens kan dat begrijp ik wat langer zijn die zijn soms pas met 20/21 jaar uitgegroeid.
Je zou nog kunnen groeien ook als je bijna 20 bent! Dit kan alleen wel duiden op een (groei) hormonen probleem. Hiervoor zou ik even naar de huisarts gaan, die kan je er veel meer over vertellen! Daarnaast is et ook zo dat mensen tegenwoordig wel steeds langer worden!(zelf 1.92m ben wel een jongen..)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding