Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

zoontje van vier maanden heeft 2 knobbeltjes in zijn achterhoofdje. ze lijken wat beweeglijk. ik vind het eng. heeft iemand dit ook meegemaakt?

ze zitten in de holte van de bolling van zijn achterhoofdje naar zijn nekje, ter hoogte van zijn oortjes. ze doen geen pijn als ik er aan kom. ik ben altijd meteen bang voor een hersentumor ofzo.......... kan iemand mij geruststellen? of is er echt reden om ongerust te zijn?
verder is hij niet ziek en lekker levendig.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
27.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even langs de huisarts lijkt me verstandig! Al is het voor je eigen gemoedsrust!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Welnee, een hersentumor zit niet aan de buitenkant. Op voorhand kun je natuurlijk nooit iets uitsluiten maar hou er rekening mee dat kinderen van allerlei kleinigheidjes mankeren gedurende het opgroeien. Goed dat je zelf al relativeert en je zoontje als een levendig en niet ziek kind ziet. Dat is voor dit moment het belangrijkste. Ik kan me wel voorstellen dat je graag wilt weten wat het is. Daar heb je huisartsen voor maar heb je de komende week een afspraak met het consultatiebureau dan is dat ook een uitstekend adres voor jouw vraag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vandaag bij het cb geweest. het zijn ws vetbultjes die vanzelf verdwijnen. omdat ze beweeglijk zijn, schijnt het geen probleem te zijn. ik ben gerustgesteld!

Andere antwoorden (5)

Ik denk gewoon vetbultjes, die zijn onschuldig en kan je ook bewegen. Ga voor de zekerheid toch maar wel naar de huisarts, wij zijn hier geen dokters.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zoals gezegt is een vetbultje zijn maar het kunnen ook zijn lymfklieren zijn ( maar dan ga ik er van uit dat ze wat meer beneden zitten op het achterhoofd.

Probeer niet het ergste te denken daarmee maak jezelf een beetje gek.Ga naar het consultatiebureau
of vraag of ze bij jou langs willen komen om even te kijken wat het is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan de hand van wat je schrijft denk ik dat t opgezette kliertjes zijn. Kan komen omdat hij een verkoudheidje onder de leden heeft ofzo. Niks ernstigs verder.
Mochten de bulten groter worden of hij krijgt ineens enorme verhoging even de huisarts bellen.

Fijn weekend verder!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zoontje van vier had het in zijn nek een bultje, ook beweeglijk deed ook geen pijn , bleek niks aan de hand , volgens mij een iets opgezete lymfeklier. vertrouw je het niet naar de arts gaan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn dochter had het ook met 3 of 4 maanden. Het is niets ernstigs hoor wees gerust. Het zit er nu niet meer, ze is inmiddels 9 maanden oud.

Als het je toch dwars zit kan je even de dokter bellen.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding