Ik ging 1 jaar lang en 3 maanden lang na eten heletijd overgeven ,

dat deed ik niet omdat ik misselijk was maar omdat ik niet dik wou worden , nu heb ik gelezen op internet dat een ziekte boulimia bestaat en schrok heel erg , me moeder en stiefvader hebben me naar de dokter gestuurd , en gelukkig is er niks, maar ben wel heel erg geschrokken , nu eet ik weer gezond en normaal eet elke dag in de woonkamer, maar ik raad iedereen aan om zoiets nooit te doen , nu is me vraag je tanden kunnen er toch niet kapot van gaan

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je overgeeft dan komt er maagzuur uit. Dit is heel slecht voor je tanden. Na het overgeven moet je echt direct je tandenpoetsen en goed spoelen. Beter geef je helemaal niet over natuurlijk.

Braaksel is heel erg zuur en het tast je glazuur aan. Dus als je na iedere maaltijd braakt, is er een hele grote kans dat je tanden blijvend aangetast raken. Gelukkig ben je op tijd erachter gekomen dat je niet goed bezig bent. Ik hoop voor jou dat je lijf en je tanden er geen blijvende schade van over hebben gehouden.

Ja tanden kunnen we beschadigd raken door je maagzuur wanneer je overgeeft. Het maagzuur tast het tandglazuur aan. Als bij jou tanden 'kapot' zijn, heb je dat waarschijnlijk wel in de gaten. Ik zou me hier verder niet heel druk om maken. Wat goed dat je naar de dokter bent gegaan en weer gezond en normaal eet!

Ja, je tanden kunnen er kapot van gaan. Overigens geloof ik er helemaal niets van dat je een jaar en drie maanden al je maaltijden uit kunt kotsen, daarvoor naar de dokter kan gaan, en dan de uitslag 'gelukkig is er niks' kunt krijgen. Of dat je na een jaar en drie maanden spontaan ineens van je eetstoornis af kunt zijn omdat je bent geschrokken toen je iets las over boulimia.

Die kots tast je glazuur erg aan, dus ja, het is erg schadelijk. Je kan er mondkanker van krijgen (in erge gevallen), aften (niet zo heel erg, gelukkig!), tandontsteking (goed te genezen). Er zit aan elk 'voordeel?' een nadeel. Wat je nou een voordeel noemt! Kotsen is zowiezo niet goed, je kotst ook de nodige energieën uit waardoor je je extreem moe voelt.

Iedereen die de periode van de lagere school achter zich heeft gelaten weet inmiddels dat het expres uitspugen van je eten met behulp van je vinger in je keel heel slecht is en van iemand van bijna 15 - 16 - 17 en binnenkort 18 verwacht ik dat zeker dus ik geloof niet dat je huisarts je heeft verteld dat er met jou helemaal niets aan de hand is! Lichamelijk niet nee maar verstandelijk gezien zou je een verwijsbriefje voor een psycholoog moeten krijgen. Ik geloof ook niet dat je geschrokken bent van het nieuws over boulimia. Je wist waarschijnlijk niet dat het boulimia was maar je wist wel dat uitspugen niet goed was anders deed je het niet stiekem. Als je dit een jaar en 3 maanden had volgehouden zou je lichaam er inmiddels zo aan gewend zijn geraakt dat het eten er zonder vinger wel uit komt en zou je zonder dokterscontrole of acute opname in het ziekenhuis niet levend vanaf zijn gekomen want uiteindelijk zou het overgeven je compleet uitgehongerd en uitgedroogd hebben en meteen weer goed kunnen eten en binnenhouden had sowieso niet gelukt. Jij raadt iedereen aan het niet te doen maar zelf deed je het wel????? Je tanden gaan ervan kapot, klopt en je maag had ook al kapot moeten zijn als dit werkelijk waar zou zijn wat je hier verteld.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100