Hoe kan ik zoon laten meevliegen in een chinouk helicopter?

Hoe kan ik wens van zieke zoon in vervulling laten gaan.

Toegevoegd na 4 minuten:
Onze zoon van 21 heeft spierziekte Duchenne. Zijn wens is nog eens mee te vliegen in een chinouk helikopter, dat zijn van die helikopters met twee van die wieken (van het leger). Die komen regelmatig hier boven ons huis voorbij vliegen. Verder heeft hij geen wensen; niet op vakantie, geen reisje, niets bijzonders, hij heeft alles wat hij nodig heeft zegt hij en is happy. Toch wil je als ouder wat bijzonders doen, en dit is iets wat hij wel heel graag wil, omdat hij als hij gezond was geweest, ook graag het leger had ingegaan. Doe een Wens hebben we al een keer gehad; (toen had hij deze wens nog niet, was nog erg jong). De opkikkerdag gaat maar tot 17 jaar; hoe komen wij aan een helicoptervlucht! Hart in Aktie is wel erg tranentrekkend, en we willen het wel een beetje "licht" houden. Voor degenen die het niet weten: Duchenne is een spierziekte die alleen jongens krijgen, hierdoor sterven zij meestal op jonge leeftijd. M.a.w.: de tijd is dus beperkt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop van harte dat het lukt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken de aandoenig van dichtbij. het is een slopende ziekte en niet alleen voor de persoon zelf.
heel veel sterkte gewenst.

Het beste antwoord

http://www.dreamfoundation.nl/nieuw/index.php

Dit is ook een nederlandse stichting, ze zijn er speciaal voor mensen boven de 18 met een ongeneeselijke ziekte.

hoop voor jullie dat deze laatste wens in vervulling mag gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Paul de leeuw bellen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien door een mail te sturen naar de stichting: Doe een wens. Zij laten wensen van zieke kinderen van 3 tot 18 jaar in vervulling gaan. Sterkte en ik heb de link er bij gedaan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry, je hebt net een toevoeging gedaan. En dan is Doe en wens inderdaad geen optie.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bedenk me ineens : Hart in actie, het is het proberen waard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaat toch zo'n stichting Doe een wens ofzo voor doodzieke kinderen? Maakt hij daar geen kans?

Toegevoegd na 1 minuut:
Laat maar, ik zie net dat dat tot 18 jaar is.

Misschien defensie bellen en het verhaal uitleggen?
(of anders een artikel in de Telegraaf, dat schijnt ook altijd te helpen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou Joop Melisie, postactieven coördinator van de Koninklijke Luchtmacht proberen te pakken te krijgen.
Ik de tweede bron staat zijn telefoonnummer.
14 jaar geleden
Behalve de algenoemde stichting Doe een Wens, of bepaalde televisieprogramma's, kun je ook een brief rechtstreeks naar de luchtmacht schrijven. Proberen kan geen kwaad...

Toegevoegd na 44 seconden:
Als je zoon ook van treinen houdt, kun je hem aanmelden bij de stichting Spoorwens. Die houdt zich enkel met "dit soort gevallen" bezig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kwam op een site van hyves, wellicht kunnen die meer? Ze hebben ook een wens van de week.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vond ook onderstaande site, waarbij ze terminaal zieken (dus zeker niet alleen kinderen) helpen om laatste wensen tot vervulling te brengen.
Het lijkt wat meer gericht te zijn op het zorgen voor vervoer en medische hulp bij een wens, maar ze kunnen je vast al iets verder helpen in hoe je dit het beste kan aanpakken, en niet gevraagd is altijd mis!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schrijf een brief naar de luchtmacht en leg het verhaal uit en vraag wat de mogelijkheden zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan helaas niets voor hem doen, maar gun hem deze prachtige foto van zijn favoriete helicopter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn moeder heeft heel veel steun gehad aan het werk van de Sichting dreamfoundation.

Zij was terminaal ziek en had, zonder dat wij, de kinderen, dat wisten via een pijnbestrijdingspagina laten weten dat zij zo graag nog eens een ballonvrlucht wilde maken.

Binnen ongeveer een maand was het geregeld en mochten zij en mijn vrouw en ik met een ballon mee.

Voor de verdere beschrijving verwijs ik je graag naar mijn antwoord vermeld in de eerste bron.

Ik wens jullie heel veel sterkte en hoop dat ook deze wens in vervulling kan gaan!