ik heb soms het idee dat ik voel hoe anderen voelen en achteraf blijkt dat meestal oook nog eens waar te zijn, is dat mogelijk of is het gewoon toeval

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beide antwoorden zijn zeer goed van toepassing, zoek op internet eens over HSP en zoek het boek: de geheimen van non-verbale communicatie. Kun je heel veel aan hebben!!

Het beste antwoord

Wat jij meemaakt heeft een naam: empathie.
Empathie is het kunnen voelen van emoties en gevoelens van anderen.

Als je je kunt inleven in anderen, dan begrijp je hun emoties beter en kun je effectiever communiceren.

Empathie begint met het waarnemen en begrijpen van verbale en non-verbale boodschappen van iemand anders, ofwel luisteren op emotioneel niveau.

Het wordt ook wel als kenmerk toegeschreven aan nieuwetijdskinderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat zijn nieuwetijdskinderen?:$
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nieuwetijdskinderen of sterrenkinderen is de verzamelnaam voor alle kinderen die te herkennen zijn aan een groot aantal kenmerken.
De vraag blijft of ze sinds kort hier zijn of al veel langer op aarde geboren worden.
Daar zijn de meningen sterk over verdeeld.
Naar mijn mening zijn ze er altijd al geweest. http://www.nieuwetijdskind.com/kenmerken-nieuwetijdskinderen/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Siska:ik heb ook vaak gehoord dat ik hoogsensitief ben en een nieuwetijds kind en wat nog meer..
Mijn psycholoog noemt het Borderline.
En waar zo ik anders geboren moeten zijn dan op aarde???
Alsjeblieft zeg....
Je moet mensenkennis trouwens niet gelijk in de bovenaardse/ bovennatuurlijke catagorie plaatsen!
Ik zie mezelf graag als Empatisch.Thats it!
Met de nodige probleempjes,dat weer wel...
Cryofiel
13 jaar geleden
Die "nieuwetijdskinderen" bestaan al vele decennia. Rond 1970 heetten ze ook al nieuwetijdskinderen. Daarna kreeg men door dat er niets bijzonders aan de hand was, en verzon men andere namen - nu eens heetten ze kristalkinderen, dan eens werden ze indigokinderen genoemd, en zo waren er wel meer namen. Intussen is iedereen de naam van 1970 vergeten, en kunnen we dus de naam 'nieuwetijdskinderen' hergebruiken. Maar ook daarvoor (1950 en zelfs nog eerder) waren er al van die 'nieuwetijdskinderen' of hoe ze toen ook werden genoemd. Steeds waren zij de voorbode van een nieuw, beter soort mens, en er zouden er steeds meer van komen. In werkelijkheid zien we nooit eens 'nieuwetijdsvolwassenen' en blijft het aantal 'nieuwetijdskinderen' constant. Er is niets bijzonders aan de hand met deze kinderen. Het zijn de ouders die menen dat een enkele ogenschijnlijk wijze opmerking uit een kindermond iets speciaals zou moeten betekenen.

Andere antwoorden (3)

Dat is mogelijk dan ben je 'hoog sensitief'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goede mensenkennis. Je weet de verbale en non-verbale signalen goed te vertalen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hen ik ook vaak ( en heel veel andere mensen)
Dat heb je vooral bij mensen die je kent.
En de 1 heeft meer mensenkennis dan de ander.
Lichaamstaal speelt ook een rol:als iemand zich niet goed voelt merk/zie je dat aan veel dingen.
Je moet niet overal wat achter zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Foutje:dat HEB ik ook vaak, niet hen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar als iemand tegen me praat over een bepaald onderwerp dan wanneer ik naar diegene kijk voel blijkt dat ik voel of diegene er positief of negatief over denkt of er verdrietig over is. terwijl anderen juist het andere dachten.
Cryofiel
13 jaar geleden
Dan heb je meer empathie dan anderen. Dat kan komen doordat je gevoeliger bent voor de miniscule signaaltjes die iedereen uitstraalt: een blik die net wat langer ergens blijft hangen, woordpauzes die net een tikje korter zijn dan anders, een trillende pink, dat soort dingetjes. Het is ook heel goed mogelijk dat jij het net zo vaak mis hebt als de anderen, maar dat je heel selectief die enkele keer onthoudt waarin jij het goed had.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel : ik ben het helemaal met je eens!
Mensen stoppen zo graag alles in hokjes.
Ieder kind dat druk is heeft ADHD (klinkt voor de ouders beter dan vervelend)
Iemand die op zichzelf is is al gauw autistisch en dan al dat bijgelovige geklets over nieuwe tijds kinderen.
Ik voel bijvoorbeeld altijd als iemand naar me kijkt.Dat hebben meer mensen.Je bent hoogsensitief , wordt er dan tegen me gezegd.
Flauwekul.Dat is iets instinctiefs.
De mens is niet meer dan het hoogstontwikkelde zoogdier.