Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe werkt en kun je een vervoerspas aanvragen voor taxi vervoer ziekenhuis voor onder zoeken

ivm met ziekte kan en mag ik voorlopig geen auto rijden kan ook niet met openbaar vervoer,is er een speciale pas zodat de kosten worden vergoed daarvoor of moet je dan 65 zijn dit heb ik al in mail gevragen bij de gemeente maar die vraag is nog niet beantwoord graag een niet te moeilijke uitleg

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk dat u dan eerst bij uw verzekering moet zijn.

Via WMO is de taxipas aan te vragen. Ik weet echter dat in de gemeente waar ik woon deze alleen bestemd is voor mensen die niet met OV kunnen, en ook geen auto kunnen rijden. Hier is het alleen zo geregeld dat die pas alleen hgebruikt kan worden voor sociale doeleinden: Bezoek aan iemand in het ziekenhuis mag wel, zelfde ritje naar ziejenhuis voor doktersbezoek mag niet. Beetje vreemde regel maar helaas.
U kunt dus proberen via de WMO in uw gemeente, maar de kans is klein
(Lees meer...)
anneliez
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Neem eens contact op met je zorgverzekering, die kunnen je vast verder helpen.
Je kan wel deze kosten aftrekken van je belasting, tenminste, als dit niet ook alweer verandert is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na de eerste 90 euro!
dit kan, maar is wel aan regels gebonden.
Je kunt dit navragen bij je ziektekostenverzekeraar.
Mocht je het niet (gedeeltelijk) vergoedt krijgen, Kun je de kosten altijd wel opgeven bij je belastingaangifte voor "bijzondere ziektekosten".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Via je ziektekosten verzekering is een optie, maar je kan ook in je gemeente proberen een kortingspas voor een taxi te krijgen via de awbz.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding