Ik heb vreselijke haaruitval. Wat kan een oorzaak zijn?

Iedereen verliest 100a200 haren per maar dit is echt veel. Borstels vol kan ik eruit. Het is van de een op de andere dag. Wat zou het kunnen zijn. Wil niet gelijk naar de dokter rennen omdat mijn huis niet irriteerd ofzo. Wie heeft er een idee. Ik slik geen andere medicatie dan de medicatie die ik al maanden slik.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ha, die Baileyisme;

Dan zou ik toch de bijsluiter van die medicijnen nog eens doorlezen en desnoods de dokter (eventueel telefonisch) navragen. Het is niet ondenkbaar dat bijverschijnselen zoals haaruitval zich pas na langere tijd openbaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het kan vitamine B tekort zijn. Maar aangezien er verschillende soorten B zijn. Even langs de huisarts, voor een adviesje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toevallig pas bevallen? Neem mama vitamine. even bikkelen maar na 3 maanden is het voorbij! Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb precies het zelfde probleem maar ik ben 3 maanden geleden bevallen vandaar. Ik hoorde laatst dat het kwam door vitamine gebrek en vermoeidheid. En soms is het ook wel een beetje erfelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn diverse oorzaken bij haaruitval:
Stress/vitamine B tekort/ondergewicht/erfelijkheid/onstoken haarzakjes/ziekte/hormonale schommelingen(bijv. tijdens-na zwangerschap)/Alopecia Areata(kaalheid bij vrouwen)/bepaalde medicatie.
Het is dus voor ons en voor jou niet zo maar te bepalen!
Hoop dat alles goed komt!
(Ben jij dat trouwens op dat fotootje?Die dame met die mooie blonde haren?-Ben gewoon nieuwsgierig!:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat ben ik haha.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooie foto hoor.
Ook een complimentje van mijn broer(28 en vrijgezel,haha)
Nog even serieus: hoop dat alles goed komt.
Er zijn natuurlijk ergere dingen,maar het is, vooral voor een vrouw heel akelig-haaruitval.
Je kan je ook via je huisarts laten doorverwijzen naar een dermatoloog die behandelen extreem haaruitval bij vrouwen.
Er is altijd een reden voor dat er zo iets gebeurt.
Sterkte hoor!
Ben je vegetariër? Dan moet je B12 slikken, want dat krijg je anders niet binnen. Bij mij stopte de haaruitval daarmee direct.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt. Dit komt vaker voor bij vega's die niet supplementeren. Heel belangrijk! Jammer dat ik aan de injecties zit.. Er zijn noggal wat doktersassistentes die regelmatig fout injecteren... Au.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sara95:Daar heb ik nog nooit van gehoord!Ik ben zelf vegetariër en gebruik als aanvulling vitamineB.Gewoon tabletjes.
Ik wilde zeker geen risico dat mijn lange haar( tot op mijn middel)uit zou
gaan vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Laurena: Ik had er ook nog nooit van gehoord, en het gebeurde pas na 10 jaar vega te zijn. De haaruitval heeft meer dan een maand geduurd. Toen ik B12 begon te slikken was het in drie dagen over. Kijk even of de hoeveelheid B12 in die tabletjes van jou minimaal 100% van de ADH is.
Haaruitval is echt niet goed. Zeker als het niet genetisch bepaald is.
Er is 'iets' al echt heel ver heen richting het slechte. Want je haar is volgens mij erg sterk normaal.
Ik zou wel direct naar de huisarts gaan. Er kan heel goed een diepe psychische oorsprong liggen.