Ik stres heel vaak maar wat is het precies?

Ik stres heel veel maar wat is het precies? En wat gebeurt er in je lichaam ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Hier kun je er alles over lezen:

http://veranderje.nl/stress/

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/leven/8081-stress-symptomen.html

http://www.healthylives.nl/ontspanning/ontstressen/wat-is-stress

http://nl.wikipedia.org/wiki/Stress
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stress is een reactie van je lichaam om een extra prestatie te kunnen leveren, even ben je sterker, kan je sneller denken, sneller handelen enz.
Hierna moet het lichaam weer in zijn 'oude stand' terug komen.
Sommige mensen, hebben in hun karakter de eigenschap zitten, zich overal druk om te maken, overal problemen te zien, dan wordt telkens het lichaam opgepept om een extra prestatie te kunnen leveren, ook al is dat niet nodig.
Voordat het lichaam weer in de 'oude stand' is, komt er al weer de volgende stress.
Pas dan gaat men er echt last van krijgen, en kan met concentratie verlies krijgen, maagpijn, hoofdpijn enz tot nog veel erger. zoals een burn-out.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stress kan heel veel verschillende (soms nogal vreemde) lichamelijke klachten geven.
Stress ontstaat door stressende factoren van buiten. Een stressfactor hoeft niet bij iedereen stress op te leveren, en het hoeft ook niet bij iedereen dezelfde klachten op te leveren.
Mijn moeder en ik zijn beide erg gevoelig voor veranderende dingen in onze omgeving (stressende factoren) dit is niet alleen school of werk maar ook bijv. vakantie. Want ook leuke dingen kunnen stress opleveren.
Wat er dan gebeurt is bij ons niet altijd hetzelfde. Vaak uit het in buikpijn, het komt denk ik door ongewenste darmcontracties (of het juist uitblijven daarvan). In ieder geval ontregeld de vertering een beetje. Vooral in combinatie met melk(lactose) en suiker geeft het buikpijn. Daarnaast geeft het soms hoofdpijn. Het voelt als een band om het hoofd en komt doordat de nek spieren of oogspieren te veel en te lang zijn aangespannen.
Heel soms voel ik ook spierpijn aan m'n armen en benen (dit is niet de spierpijn van de grote spieren, het voelt eerder als kleine spiertjes onder de huid)
En heel HEEL af en toe, als het echt erg is, voel ik dat m'n hart harder en sneller klopt en heb ik weinig honger. (waarschijnlijk door adrenaline?)