Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan je je stem veranderen?

ik heb een beetje een hoge stem en als ik druk ben is deze niet om uit te staan.
Kan je je stem trainen om te veranderen in een soort DJ stem als op de radio?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/stem-veranderen.160390

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kan je stem zeker trainen! Of het resultaat ook echt wordt als een DJ stem weet ik niet.
Misschien is het slim om een keer naar een logopedist te gaan, die kan dan bekijken of je misschien 'verkeerd praat' want dat komt nog al eens voor dat mensen een soort verkeerde techniek hebben aangeleerd. En zelfs als dat niet het geval is kan een logopedist je leren anders te praten.

Zie bron (klik op stem en dan op stemklachten)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij de bronnen vind je een site van iemand die heel erg goed is in radiostemmen en daar ook professioneel in is. Hij geeft daar ook aardig wat tips weg en er zijn ook wat demo's te luisteren. Misschien dat dat je wel op weg kan helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar een logopedist, zoals hiervoor is gemeld of ga naar en zangpedagoog. Niet dat je moet gaan zingen maar deze persoon kan je wel leren je stem goed te gebruiken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zou niet zelf gaan uitproberen, je kunt er ook veel aan verprutsen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
andersom is veel makkelijker, gewoon een beetje helium innemen,maar hier moet je gewoon hard voor trainen en je hebt allerlei "deskundigen" die je hierbij kunnen helpen, zoek ze op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding