Stopweek overslaan en vervroegen?

Ik wou mijn stopweek overslaan,
dit heb ik dus ook gedaan en ben gelijk aan de volgende strip begonnen.
Nu heb ik die een week geslikt, maar ik vroeg me af of ik nu ook al me stopweek kan doen? Of moet ik per se de hele strip afmaken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je kunt in theorie nu wanneer je maar wilt een stopweek inlassen, maar let wel op dat je niet in de war raakt. Als je daarna weer doorgaat met deze strip heb je immers te weinig pillen. Daardoor kan het zijn dat je niet beschermd blijft als je aan het eind van de onvolledige strip (dus de vólgende menstruatie, niet deze) niet meer goed beschermd bent. Het gaat wel goed als je nu een stopweek inlast, vervolgens doorgaat met een nieuwe strip en dan dus weer na minstens drie weken weer een stopweek. Het is wel een hoop gedoe, ik vond het altijd gemakkelijker om gewoon in hele strips te rekenen.

Jekunt de extra strip waar je mee bent begonnen gewoon stoppen, en nu je stopweek houden. De halve strip die je nog overhoud kun je gebruiken als je een andere keer de menstruatie wilt uitstellen.

Je kunt stoppen wanneer je wilt maar je kunt em ook zo lang door blijven slikken als je wilt zonder gevaar,geen gerotzooi meer met maandverband,geen last meer van doorlekken,gewoon lekker kunnen doen wat je wilt zonder rekening te houden met je menstruatie !! Ik kan je zeggen,dat is een heerlijk gevoel !!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100