Extra energie

Is er ook een manier om aan extra energie te komen, behalve slaap? Ik ga ervan uit dat het niet zo is, maar niet geschoten is altijd mis.

13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Je kunt meer eten natuurlijk, dan heb je meer energie om te verbranden. Maar dat bedoel je niet.

Wat je WEL kunt doen, en dat komt denk ik een beetje meer neer op wt je zoekt, is je conditie verbeteren. Dan kun je veel meer doen zonder moe te worden, en daarvoor ook nog eens straffeloos voldoende calorieën voor tot je nemen. Wel belangrijk is dat dat GOEDE calorieën zijn, niet alleen suiker en vet, maar langzame koolhydraten en eiwitten voor de spieropbouw - die je ook in staat stelt meer werk te verzetten.

Als je gezond en actief bent slaap je ook beter en voel je je fitter. En als je daarbij dan ook nog op tijd naar bed gaat en voldoende slaapt, ben je helemaal spekkoper. Je zult bruisen van de energie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk het niet, behalve de 'tijdelijke energie' dingen als energiedrank, energietabletjes etc.
Er zijn wel alternatieven voor mínder slaap, zoals het Uberman slaapschema (zie bron).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het geheim om meer energie te krijgen zit ‘m simpelweg in de voeding.

Het is van belang op de juiste momenten, de juiste voedingsmiddelen te eten.

De juiste combinaties
Eiwitten (uit vlees, gevogelte, zuivel, bonen en eieren) zorgen voor een verhoogd energieniveau. De combinatie met koolhydraten werkt niet altijd stimulerend. De combinatie eiwitten met groenten is verreweg de beste.

Eet niet teveel: minder eiwitten
Belangrijk is te realiseren dat we over het algemeen teveel eiwitten binnen krijgen en in veel vaak zijn dit ook dierlijke eiwitten. Een goede balans in voeding (niet iedere dag vlees eten) is een belangrijke stap naar een hoger energieniveau.

Neem de tijd en kauw
Een onderdeel van voeding dat vaak onderbelicht blijft is kauwen. Hoe langzamer je eet en hoe meer je kauwt des te meer energie zal je hebben. De reden voor het energieverlies is dat de hap-slik methode een enorme belasting is voor je spijsvertering.

Drink voldoende water en vruchtensappen
Het is belangrijk om het lichaam goed te reinigen. En dit start door na het wakker worden direct twee glazen water te drinken. Drink vervolgens de hele dag door (bij voorkeur niet tijdens en na de maaltijd) tot je ongeveer twee liter, bij voorkeur in de vorm van (bron-)water, vers geperst vruchtensap of groentesap of kruidenthee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verliefd worden geeft een superboost. Of je droom verwezenlijken geeft ook veel energie. Altijd meer energie hebben is vrijwel onmogelijk, je kan wel anders tijd indelen door wat efficienter te zijn. Minder tijd besteden aan schoonmaken bijv. en iets meer genieten geeft vaak ook energie. Je huiswerk gelijk aanpakken en daarna rust genieten geeft energie. Pepmiddeltjes zou ik niet aan beginnen op vrij korte termijn moet je juist die extra gegeven energie weer aanvullen met rust/slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sporten geeft meer energie :) zowel direct na het sporten als op lange termijn doordat je fitter wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Loop eens door een bos of een andere plaats .
En zoek naar een oude grote boom .
Die boom moet wel op jou een aantrekkingskracht uitoefenen .
En ga dan enkele minuten met jou rug ertegen aanstaan .
Dan voel je de energie door jou lichaam gaan .