hoe verbrand je meer calorieen dan je eet?

Dat is toch nodig om af te vallen? Hoe wil je bijv. 1800 calorieen kwijtraken in een dag..

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Door meer te bewegen, meer energie te gebruiken, dan dat je er in stopt. Maar alleen al door te leven verbrand je calorien. Om in leven te blijven hebben mensen calorieën nodig. Niet alleen om te sporten en te bewegen, ook om ons hart te laten kloppen. Zelfs iemand die de hele dag stil in bed ligt verbrandt nog altijd zo'n duizend calorieën per dag, schijnt het. Dat noemen ze je basis metabolisme: De hoeveelheid calorieen die je verbrandt als je absoluut niets doet. Er zijn verschillende caloriecalculators op het internet te vinden. Want hoeveel calorien je verbrant hangt ook af van je leeftijd, je lengte, of je man of vrouw bent. http://www.caloriecalculator.nl/bmi-caloriebehoefte/ En hier is een lijstje met bezigheden, waarbij je kan zien hoeveel calorien die >gemiddeld< verbruiken. http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/dieet/4027-makkelijk-calorieen-verbranden.html

Door te sporten en te bewegen. Afvallen is eigenlijk niets meer dan meer energie verbruiken dan dat er binnenkomen. Daardoor gaat je lichaam vetreserves aanspreken waardoor je afvalt.

Van de calorieen die je binnenkrijgt, heb je een deel al nodig om van te leven, alles wat je doet:praten, ademen, gewoon bestaan, kost al energie. Je hoeft dus niet alles wat je op 1 dag opeet, te verbranden, minder is ook goed. Stel je hebt per dag 1800 cal nodig en je eet er 2000, moet je extra bewegen om die 200 te verbranden, de rest gaat "automatisch" en dan sta je neutraal. beweeg je niet extra dan worden die 200 cal extra opgeslagen in je lichaam als vet, en als je dat lang volhoudt kom je aan.En dan moet je wel harder werken om het eraf te krijgen

Het meeste raak je kwijt door gewoon te leven, te ademen, je lichaam te verwarmen, je spijsvertering te laten werken, je bloed te laten stromen, je hart te laten koppen, je hersenen te laten werken etcetera. Kost allemaal bergen energie. Klein beetje normale lichaamsbeweging (huishouden, boodschappen, aankleden, douchen, eten, etc) erbij, en je verwerkt als vrouw toch al snel 2000 calorieen op een dag. Een kleine verstoring in die balans - bijvoorbeeld 100 calorieen, twee koekjes op een dag teveel, resulteert in een jaar al in 5 kilo overgewicht. Wil je dat niet, dan zul je OF dat koekje moeten laten staan, of 100 kalorieen meer verbranden. Eet je per dag bijna 1000 calorieen (ongeveer twee volledige maaltijden) teveel, dan heb je een probleem. Als je af wilt vallen, moet je dus OF minder calorieen nemen dan je verbrand (met 1800 calorieen kom je er al 200 tekort om gewoon normaal in leven te blijven en zul je op de lange duur afvallen). Je kunt dit proces beduidend versnellen door meer te bewegen / verbranden, zodat je bijvoorbeeld 500 calorieen op een dag 'tekort komt'. Meer / sneller is niet verstandig, en bovendien overbelast je op die manier je lichaam, zeker zolang je nog te zwaar bent. 1800 calorieen (extra !-want dat bedoel je volgens mij) op een dag verbranden is echt bijna onmogelijk ; dan zou je de HELE dag matig tot flink inspannend bezig moeten zijn, wat je niet alleen niet gaat redden, maar ook verre van gezond is. Wellicht dat onderstaand hulpmiddel je een beetje kan helpen. Het hangt namelijk ook sterk van je gewicht af. Zo kost drie kwartier fietsen mij op dit moment 540 calorieen. Zou ik echter 60 kilo wegen, dan levert het zelfde fietstochtje op het zelfde tempo me nog maar 270 calorieen kosten. Een enorm verschil, en een van de redenen dat afvallen steeds langzamer gaat naarmate je meer in de buurt van je ideale gezonde gewicht komt.

Bronnen:
http://www.caloriecalculator.nl/calorieen-...

Door minder calorieën in te nemen dan je verbrandt. 1800 calorieën is ongeveer de dagelijkse behoefte van een vrouw die matig beweegt. Het betekent dat je zo'n 1,5 kilo per week zou afvallen. Dat bereik je alleen maar met crashdiëten waarmee je niet alleen vet maar ook spierweefsel verbrandt. Als vuistregel kun je beter streven naar 0,5 kg per week gewichtsvermindering, terwijl je voldoende lichaamsbeweging neemt, zoals minimaal een flink stuk wandelen of fietsen per dag. Hou daarvoor minimaal 1500 Kcalorieën per dag aan, en zorg dat er voldoende eiwitten, vetten en vezels in je voeding voorkomen. Omdat je vet wilt verbranden heb je minder koolhydraten nodig maar wil je er echt systematisch mee aan de slag dan kun je beter een methode als dr. Frank of beter, Yvonne Lemmers volgen.

Het heeft totaal geen zin om in een dag zoveel calorieen kwijt te raken. De beste manier van afvallen is gewoon lichamelijk actief zijn en een goede eetdiscipline in een gezond lichaam met een gezonde geest. Zorg dat je weet wat voor jouw lengte een goed gewicht is en onderhoud dat. Lichter hoeft niet en zwaarder ook niet. Ik kan door jouw vraag niet inschatten wat jouw onderliggende behoefte is van waaruit de vraag komt waardoor ik ook niet weet of dit het antwoord is waar je op zit te wachten. Hopelijk kun je er toch wat mee. Succes

Door veel te bewegen, b.v. te fietsen/wandelen.

minder eten, veel water drinken of meer bewegen, sporten, vrijen, ... Bij het eten moet je echt de calorieen tellen. Een watermeloen eten is beter dan een lepeltje mayonaise.

houd een soort van dagboek bij met wat je doet en eet. door dingen te doen raak je calorieën kwijt en door eten komt er wat bij. kijk wat er bij jou op de balans komt te staan. elke 7000 kilocalorieen (kcal) staat gelijk aan 1 kilo. elke 1 kilogram spierweefsel verbrand per dag 100 kcal een normaal lichaam heeft 4 kilogram spierweefsel. 30 minuten fietsen = 500 kcal verliezen 30 minuten hardlopen = 500 kcal verliezen 30 minuten slapen = 17 kcal verliezen 30 minuten touwtje springen = 400 kcal verliezen 30 minuten push ups = 100 kcal verliezen (je kweekt hiermee wel spieren welke elke dag wat zullen verbruiken). een marathon (gemiddelde tijd 4,5 uur) = 9 * 500 = 4500 kcal verliezen. elke dag een marathon lopen dus want je moet ook per dag 2000 kcal eten, en 4000 als je hele dagen aan het bewegen bent anders zak je in elkaar van vermoeidheid. je kunt dus ongeveer 2000-2500 kcal per dag verliezen maar daarvoor moet je dus elke dag een marathon lopen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100