Hoe komt het dat ik in een korte tijd steeds ongesteld ben?

Een paar weken geleden begon het, ik werd ongesteld, toen 1 week niet, toen weer 1 week wel, toen weer 1 week niet, en nu weer wel, hoe kan dit? Dit is toch niet gewoon "onregelmatig ongesteld"?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Amadea
13 jaar geleden
Misschien komt het doordat jouw eetpatroon niet gezond is....

Antwoorden (6)

Ik zal er mee naar de dokter gaan als het zo blijf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is op zich normaal als je net ongesteld bent geworden. De eerste paar jaar ben je vrij onregelmatig. Dat kan een paar keer achterelkaar zijn, maar het kan ook zomaar een paar maanden uitblijven.

Kijk het even een tijdje aan, als het zo blijft zoals jij omschrijft, dan moet je ermee naar een dokter. Maar ik denk dat het wel goed komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij had je eerder al een vraag gesteld over hoe je met een tandenborstel je eten er uit kan laten komen zonder keelpijn te krijgen of iets dergelijks , dat heeft ook absoluut invloed op je gehele lichaam dus ook je menstruatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg goed voor jezelf meisje!
Praat over je problemen met je moeder en de dokter.
Je zal zien dat je er niet alleen voor staat en je problemen op een gezonde manier opgelost kunnen worden.
Door een gezonde levensstijl zal je je uiteindelijk zo veel beter voelen dat je een stuk beter in je vel zit en je lichaam weer goed mee werkt.
Komt heus wel goed hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het in het begin ook gehad, wel een jaar lang of zo. Ben er natuurlijk na een tijdje mee naar de huisarts gegaan. Maar omdat het bloedverlies heel beperkt was, was het eigenlijk niet zo'n probleem. (Als je sterk bloedt natuurlijk wel. Dan krijg je last van al het bloedverlies.) Hij bood mij wel de mogelijkheid om een lichte pil te nemen om het systeem zo te dwingen tot regelmaat, maar daar heb ik toen geen gebruik van gemaakt.

Het is natuurlijk wel lastig, dus ik zou er zeker mee naar de huisarts gaan. Misschien kan hij/zij iets voor je betekenen.

En als je niet gezond leeft/eet dan wordt het er natuurlijk niet beter op. Een normale, regelmatige levensstijl zal je helpen een normale, regelmatige menstruatie te krijgen. En het komt waarschijnlijk ook wel vanzelf goed dus, maar dat kan wel even duren. Dus even naar de dokter, zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn menstruatie was vroeger ook altijd heel onregelmatig en vaak. Tenslotte ben ik naar de dokter gegaan en heb de pil gekregen zodat het regelmatig kon komen. Dit was een hele verbetering, geloof me.