Wat is een goed middel om "berg" te verwijderen van het hoofdje van een baby ?

Ooit hoorde ik in een tv programma iemand vertellen over een zeer goed werkend middel dat veel in Suriname wordt gebruikt. Weet iemand welk middel dit is??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (7)

Ik weet alleen, met baby olie insmeren, en de volgende dag met een zachte borstel wegvegen,of met een stukje karton voorzichtig afschrapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon laten zitten. De baby heeft er geen last van en het gaat vanzelf weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste is nog altijd om het gewoon te laten zitten.
wil je het perse weghalen, dan, zoals de eerste antwoorder al zei, met babyolie insmeren en wegborstelen. Maar beter niet met een stukje karton of creditcard (ja dat doen mensen!!) zo beschadig je de hoofdhuid en haartjes en kan ook gevaarlijk voor de fontanel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kans is erg groot dat berg te maken heeft met koemelkallergie, teminste zo was het bij een van onze kinderen.
Het middel uit Suriname ken ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je heb er speciaale middeltjes voor bij drogist ect.
en dat middeltje wat jij bedoelt is wel in een tropie fresh winkel te vinden.
maar hoe meer je er aan zit en er mee bezig bent hoe erger her word.
schraap er af en toe wat af maar maak er geen dag gewoonte van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hallo
mijn baby had ook berg
ik heb toen op aanraden van huisarts balneum hermal gebruikt voor in het badje
daar zijn 2 soorten van
een vettige en een niet vettige
ik heb altijd de niet vettige gebruikt
de berg was zo weg en is nooit meer terug gekomen
je moet wel niks anders in bad gebruiken erbij
gewoon te krijgen bij drogisterij o. a. kruidvat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uit eigen ervaring heb ik anti berg van zwitsal geprobeerd, het vloog er gewoon af! super spul en na enkele dagen is het weg.