Wat te doen tegen vetbulten?

Ik heb sinds mijn puberteit last van vreemde bultjes, moeilijk te omschrijven maar een soort opgezwollen huid in bultjes vorm, een stuk of 4-5 in het gezicht. Ik heb werkelijk alles geprobeerd, scrub werkt niet, dokter weet er geen raad mee, 'k heb zelfs uit wanhoop honing erop gesmeerd..

Wie weet hier raad mee?
Mijn dank is groot

Btw ben ik niet bang dat het gevaarlijk ofzo is, ik wil ze gewoon weg hebben..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Bij een dermatologe gaan is de enige goeie oplossing omdat het bovendien terugbetaald wordt. Heb ook eerst alles geprobeerd, zelfs tandpasta op gesmeerd, niets hielp. Was er op 2 min. van af, wordt gewoon afgeschraapt met een klein scalpeltje, heb het zelfs niet laten verdoven, was niet pijnlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ga eens langs de schoonheidsspecialiste. Die weet vast wel wat ze eraan zou kunnen doen, of juist wat je niet moet doen.
Of vraag aan de huisarts een verwijzing naar de dermatoloog.
Zolang je niet weet wat het is, kun je er beter maar niet zelf aan "prutsen".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens goed of het geen gerstekorreltjes zijn. Die zijn heel gemakkelijk weg te halen door de schoonheidsspecialiste.
Als het oderhuidse, zachte vetbultjes zijn kan een schoonheidsspecialiste hier niks mee, dan kan je beter naar de dermatoloog.
En het zouden ook nog steelwratjes kunnen zijn, ook fibroom genoemd.
Ook hiervoor kun je naar een dermatoloog.
Bekijk deze dingen eens op internet en probeer uit te vinden wat het precies is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ligt eraan hoe groot ze zijn, hebben we het over centimeters dan kan de chirurg het wegsnijden.
hebben we het over millimeters dan kan misschien een schoonheidspecialist het weg krijgen.
is het wel vet, of zit er vloeistof in, ik zou iig eerst aan de huisarts vragen wat het is. misschien weet een dermatoloog er meer van.