Als je myomen hebt en je wil er wat aan laten doen maakt de gynaecoloog dan een nieuwe afspraak om een behandelingsplan te maken met je?

En nog een vraag maar dat paste er niet meer op: staat er dan in de brief van een afspraak bevestiging: 'nieuwe patiënt bij de gynaecoloog? '. Of is er dan toch iets anders dan myomen maar ze weten nog niet wat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ha, daar ben je weer met de myomen van je moeder.

Als je myomen hebt, dan kan er vanalles gebeuren
of er gebeurt gewoon niets.

Je kunt een afspraak maken met een gynaecoloog.....of niet.
Ze hoeven niet altijd behandeld te worden.

Ik heb nog nooit gezien: nieuwe patient bij de gynaecoloog".
Misschien dat ze dat in sommige ziekenhuizen doen,
maar lang niet overal.

Nogmaals: Praat met je moeder.
Zij is de enige die jouw ongerustheden kan wegnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je myomen hebt hangt het er - zoals je al weet - maar vanaf wat er gebeurt - als iemand ernstige last heeft, dan zijn er diverse behandelingen mogelijk, dus dan is een vervolgafspraak logisch - ter controle, of om te bespreken hoe of wat.
Het is NIET zo dat een nieuwe afspraak inhoudt dat de patiënt eigenlijk stiekem kanker heeft, dus geen paniek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je met lichamelijke klachten naar de dokter gaat begint er een traject. Eerst de anamnese, het uitvragen, vaak meerdere soorten onderzoek, specifiek en niet specifiek gericht op die klachten. Als duidelijk is wat er aan de hand is wordt dat met je besproken en krijg je de behandelmogelijkheden te horen. Wachten is altijd vervelend maar door op de dingen vooruit te lopen krijg je niet meer duidelijkheid.