Wat te doen tegen mondgeur tijdens de ramadan?

Vanaf het moment dat de zon op komt mag ik niks meer eten of drinken. Ik mag m'n mond wel spoelen gedurende de dag, maar dat alleen met water. Ook tanden poetsen mag, maar zonder tandpasta. Is dat voldoende om mondgeur 'tegen te gaan'?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Alle bovenstaande beetjes helpen maar helaas zal het niet voldoende zijn. Die mondgeur is een gevolg van ketose, vetverbranding. Als je langer dan een uur of 4, 5 niet eet moet het lichaam ergens anders zijn energie vandaan halen en dat is in eerste instantie door lichaamsvet te verbranden. De afvalstoffen daarvan adem deels uit wat de typische mondgeur veroorzaakt, acetonachtig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (6)

goed tanden poetsen voordat de zon opkomt met tandpasta en spoel je mond met mondwater en zorg dat je niet te veel dingen eet met kruiden of uien dat zorgt ook voor mondgeur want die geur komt uit je maag niet dat je tanden ofzo stinken. maar als je niet teveel worst salami of dat soort dingen eet dan heb je ook niet het probleem dat je mond stinkt .. succes morgen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet teveel worst salami eet.. Uhm..ik neem aan dat degene moslim is? Een moslim eet geen varkensvlees :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wel goed mijn antwoord lezen he .. tuurlijk hebben wij moslims halal salami en worst en in salami en worst zitten er kruiden in en knoflook enzo en dat veroorzaakt mondgeur.. ik had het niet over varkensvlees ;) voortaan beter lezen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen dank wondernemer :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat bij vasten niet om wat je eet maar wat je verbrandt.
Een tongschraper helpt ook bij het bestrijden van onsmakelijke luchtjes.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Odol misschien? Heeft niets met eten of drinken te maken, dus mag je wel gebruiken toch? Dut is een spray net als deo, voor in je mond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In algemene zin komt een vieze mondgeur niet uit je maag, maar uit je tandvlees. Daar blijven nanekijk etensresten zitten die je met poetsen niet kwijt raakt. Dus als je je tanden poetst, flos ze dan ook gelijk elke dag. De tandarts of mondhygiëniste kan je dit leren. Ik heb altijd flosdraad met fluor en mint, lekker fris :-).
Succes met de Ramadan. Vind dat heel knap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
spoelen mag wel.. hoe wil je anders je wassing doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen zo voor de zekerheid.
Ben je zelf een moslem dat je zegt dat je je mond mag uitspoelen en je tanden(zonder paste)poetsen?
Als het mag,dan zou ik u aanraden gewoon met jouw tanden borstel over jouw tong te vrijven en dan de slijm deruit te spuwen.

Veel succes.

PS:ik ben wel een moslem (Elhamdulillah)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is een moslem?