Hoe zeg ik vriendelijk nee tegen een man?

Ik ben gelukkig getrouwd, en ik heb heus wel mannen waar ik mee omga, maar ik heb geen behoefte om met een andere man naar bijv de bios te gaan. Ik heb een danspartner die nu via sms voorstelt om een "bioscoopje te pakken of iets te gaan drinken". Hij is 15 jaar ouder dan ik en weet dat ik een man heb, en ik denk dat hij er waarschijnlijk alleen iets vriendschappelijks van verwacht. Tenminste dat hoop ik. We hebben inderdaad veel gespreksstof maar toch hoef ik hem niet buiten het dansen om te zien. Hoe laat ik beleefd weten geen interesse te hebben? Ik wil niet dat hij denkt dat ik een bezitterige man heb, want dat is helemaal niet zo. Het voelt gewoon ongemakkelijk en ga liever met een stel vriendinnen uit of met mijn man.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mens kan toch met twee geslachten tegelijk omgaan, ook als je getrouwd bent?...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het 2010 is.

Het beste antwoord

Je hebt het geluk dat je het even makkelijk per sms kan zeggen, dat scheelt hem toch evt gezichtsverlies. Zeg bijvoorbeeld: Hoi, dank voor het aanbod, maar ga liever met je dansen, meer niet, sorry! (; Fijne kerstdagen en hopelijk tot snel op de dansvloer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb het ongeveer op die manier gedaan. kreeg trouwens geen antwoord.... Maar ja ik heb het tenminste duidelijk gezegd!

Andere antwoorden (24)

Zeg gewoon dat je je prive en dansleven gescheiden wilt houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg hem gewoon dat je graag met hem dans maar verder geen andere dingen met hem wil ondernemen
ronron1212
13 jaar geleden
Je geeft zelf al antwoord op je vraag. Je kunt in de SMS het antwoord zetten of de argumenten gebruiken die je hier naar voren brengt. Als je dat doet zal je alleen maar respect kunnen ontvangen. Als hij anders reageert, dan weet je zeker dat hij op iets anders uit is. Dan kan je daar maatregelen voor nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg hem 't gewoon uit zoals je het hier beschrijft. Als er geen 'dubbele bodem' in jullie contact bestaat zal hij dat zondermeer accepteren. Zoniet....., wees maar blij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Ik vind het superleuk dat je mijn danspartner bent, maar een bioscoopje pakken of een borrel halen doe ik met mijn man of met mijn vriendinnen. Ik hoop dat je begrijpt wat ik hiermee bedoel. Even goede vrienden?'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij bent háár danspartner? Dat veranderd de zaak! Weet zij dan niet dat je hier veelvuldig antwoorden geeft?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, deze man is mijn danspartner niet, haha! Skusme geeft overigens wel een goed bruikbaar antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Supergoed antwoord! Als ik een plus zou kunnen geven, had ik het zeker gedaan.
Je mag eerlijk tegen hem zijn. "Ik dans graag met jou, maar meer tijd wil ik liever niet met je delen, daar heb ik mijn echtgenoot voor".
jc54
13 jaar geleden
Leuk dat je dat vraagt, maar ik doe dat toch liever niet.
Fijne feestdagen en ik zie je graag weer.......datum dansen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeggen dat is leuk...vind je het goed als mijn man ook mee gaat...
als hij daarop raar reageert , kan je zeggen dat je gelukkig bent getrouwd en dat ook wilt blijven...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou ook kunnen zeggen: wij brengen al (veel) tijd samen door met dansen, en dat is heel gezellig, maar de tijd die ik verder te besteden heb, wil ik verdelen tussen mijn man en mijn vriendinnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als deze man jou uitjes wilt blijven delen , moet je dat gewoon op een respectvolle manier kunnen zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja mijn man en ik vinden dat heel leuk maar zullen we het na de feestdagen over hebben want het is voor iedereen nu druk. Zo geef je aan dat het voor jou vanzelfsprekend is dat je man bij dit soort uitnodigingen betrokken is. En je schuift het een stukje op waardoor hij zonder gezichtsverlies de kans heeft om er niet meer op terug te komen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg gewoon: dat hij leuk is om mee te dansen en als vriend te hebben maar niet om hem te kwetsen, maar verder wil ik niet gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vraag via sms zou ik ook per sms beantwoorden EN DAT MOET DAN DUS KORT, dus:

dank voor uitnodiging maar ik moet helaas weigeren.

Als je hem dan ziet de volgende keer kun je het verzachten door te zeggen:

Mijn excuses als ik op de één of andere manier de indruk heb gewekt dat ik misschien een keer uit wilde gaan, dat is nl niet zo omdat ik altijd met mijn man of vriendinnen uitga en dat is voldoende voor mij.

Door die excuses (je hebt die indruk trouwens vast niet gewekt) geeft je hem wel een uitweg, hij kan dan mompelen, eh ja, dat gevoel had ik maar het geeft niet hoor.....
amigo
13 jaar geleden
Misschien een vreemd antwoord, maar als ik gelukkig getrouwd ben heb ik toch geen danspartner nodig !!!??
....en op een gegeven moment moet je met zo'n vraag rekening houden. Eén keertje kan je het proberen en dan merk je wel wat hij uiteindelijk wil, en dan kan je het hem heel duidelijk zeggen. Ja of Nee !!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral eerlijk zijn wat je denkt. 'Ik houd het liever bij danspartners, even goede vrienden?'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon eerlijk zijn is genoeg,nee is vriendelijk.
Het lijkt of nee niet beleefd,of dat je zegt dat doe ik liever niet. Maar je wil het gewoon niet,je kan niet iedereen te vreden houden altijd met iemand gevoel bezig. Als jij weet dat je nee gerechtvaardig is,en dat is ie ,dan ben je aan jezelf verplicht om dat te doen. Zeg gewoon nou ik doe dat liever niet ik vind het wel leuk om met je te dansen,maar voor de rest is het goed zoals het nu is..
Dan is het aan hem om dat te respecteren. Niet jou probleem van maken.. Je bent gewoon eerlijk,geen smoesjes,of redenen verzinnen om nee te zeggen.Anders gaat ie proberen jouw tegenwerpingen gebruiken om toch een ja te krijgen. Een keer duidelijk zijn,is het makkelijker om toch vrienden te zijn want dat weet je bijde waar je aan toe bent..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon vertellen, dat je liever geen contact met hem wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
SMS gewoon terug "ja leuk ff kijken wanneer mijn man ook kan"
Dan weet hij waar hij aan toe is en zal de volgende keer wel oppassen.
Mannen blijven jagers en dat wil zeggen dat ondanks het leeftijdsverschil jij een prooi bent.
En ook al zegt een man een "gewone" vriend te zijn op het moment dat de vrouw in een vlaag van verstandsverbijstering hem zoent zal hij heus niet terugtrekken. (op sommige homo's na)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeg dat je prive en kennis gescheiden wilt houden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon de waarheid vertellen of zeggen:
''Nee, ik zou dat niet willen.''
Gewoon dat. En niet denken dat je hem bokt ofzo, want dat is niet zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeg dat je het te druk hebt met iets anders
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon eerlijk zeggen dat je ten eerste gelukkig getrouwd bent, en ten tweede dat hij voor jou niet meer is dan iemand met wie je het prettig vindt om te dansen. Het lijkt me simpel genoeg voor hem om het te begrijpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeg maar dat hij voor 3 moet reserveren want je man heeft de film vast ook nog niet gezien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg gewoon dat je geen tijd hebt. Beste smoes. Je hoeft niet moeilijk te doen of er omheen te draaien.