Nee dan zouden mannen zich nooit meer hoeven scheren.
Iets anders is natuurlijk een ernstige brandwond waardoor ook de haarwortels zijn aangetast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De haarzakjes worden vernietigd door verhitting. Het licht van de laser verhit de pigmentdeeltjes in de haren in de haarzakjes. De pigmentdeeltjes worden zo heet dat het hele haarzakje kapot gaat. De methode kan daarom alleen gebruikt worden bij donkere haartjes want lichtgekleurde haren bevatten te weinig pigment.
De methode is niet geschikt voor mensen met een donkere huidskleur omdat de laser dan de pigmentcellen in de huid kan beschadigen; de huid kan verkleuren of verbranden. Lasertherapie is minder pijnlijk dan elektrolyse, duurt minder lang maar is wel een stuk duurder. Lasertherapie wordt meestal in speciale klinieken gegeven.

Komen de haartjes nooit meer terug?
De genoemde methoden voor definitieve ontharing bieden geen honderd procent garantie. Meestal blijven de haren definitief weg. Soms groeien er kleine donshaartjes die later kunnen ontwikkelen tot gewone haartjes.

Toegevoegd na 51 seconden:
De meest voorkomende complicatie is beschadiging van de huid. Dit kan tijdelijk zijn (bijvoorbeeld verbranding) of blijvend (littekens). Flitslichtherapie en lasertherapie worden daarom alleen toegepast bij mensen met een lichte huidskleur. De behandeling kan het best in de winter plaatsvinden omdat de huid dan niet bruin kan worden door de zon.