kan je leren geduldig te zijn, als je dat eigenlijk qua karakter niet bent?
ik denk van wel, als je door omstandigheden niet anders kan dan geduld oefenen.
als je bijv. een medische molen in gaat, dan kan je niet anders dan je voegen.
en dat went.
zo zijn er meer omstandigheden denkbaar, waarbij ongeduld zinloos is.
Rieneke1
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Jazeker, het leven leert het je wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan je er zeker in oefenen.
Bijvoorbeeld door in stresssituaties eerst tot tien te tellen.
Daardoor leer je langzaam maar zeker impulsieve neigingen te onderdrukken / negeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms even tot 10 tellen helpt echt. Look before you leap!
Er zijn technieken die daarbij kunnen helpen.
"Mindfulness" is daar één van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet "leren" Maar wel steeds beter mee omgaan...????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geduld leer je noodgedwongen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eens tot 10 te tellen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We hebben met z´n allen altijd haast, behalve in het ziekenhuis; daar leren we geduldig te zijn. Zeker omdat het dan om onze eigen gezondheid (of die van iemand die je liefhebt) gaat en dat is belangrijk genoeg om bij stil te staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geduld hebben is voor mij een vorm van acceptatie.

Het woordenboek vertaalt geduld: 1. kalme berusting en 2. kalme volharding. Voor mij zijn deze 2 alles zeggend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
supermooi gezegd Bert!
Geduld hebben is aanvaarden dat iets langer kan duren en niet altijd in jouw tempo gaat, of op de manier die je zou willen. Als je dit onder ogen kunt zien en begrijpen dat sommige zaken niet te bespoedigen zijn, ben je al een heel eind. Maar het is niet voor niets een hele schone zaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het wachten op het enige juiste antwoord...

is een goede oefening:)

succes:):)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geduld,Addy,is mijn leerschool op deze wereld.Ik heb eens een boek gelezen , ik geloof van Elisabeth Kubler Ross waarin ze beschreef dat elk mens hier is om te leren(Dat weten we allemaal)Maar dat iedereen ook een hele specifieke les te volgen heeft.Dat kan b.v. zijn eerlijkheid,bescheidenheid,etc. Als je je goed in je leven verdiept zul je merken dat juist die zwakte van jezelf voortdurend op de proef wordt gesteld.Ik moest afgelopen maandag naar het ziekenhuis voor een niet zo prettig onderzoek.Ik had een afspraak om 12.15 maar was door omstandigheden pas om 14.00 aan de beurt.Mijn bevallingen hebben allemaal meerdere dagen geduurd en bij de tweeling heb ik zelfs 5 dagen over de geboorte gedaan.Langzaam maar zeker leer ik geduldig te zijn.Het lukt nog niet altijd want ik ben iik nogal temperamentvol maar ik wacht "geduldig" af.