Hoe moet ik een tampon inbrengen?

ik heb alle antwoorden bij de andere vragen al gelezen maar toch staat mijn probleem er niet echt bij..
ik heb dus tampon van loft.Merk van de aldi. Mijn moeder zei dat het gewoon goed was voor mij. Dus ik ging het proberen.. maaaar ik weet niet eens zo goed waar die in moet. Volgens mij als je je schaamlippen hebt,, iets achter je plasser heb je een soort van tweede schaamlippen. als je die opzij duwt zit daar een gaatje.. moet die daar dan ? En als dat het gat is zeg maar... hoe krijg ik hem er dan in.. ik ben op dit moment niet heel erg ongesteld.. ik heb bijna geen bloed kan ik hem dan wel proberen in te doen... het doet ook pijn als ik druk en het lijkt alsof het helemaal niet in mijn vagina komt.. want dat doet ie ook niet omdat het niet lukt:P maar het lijkt alsof het helemaal niet past.. hij komt niet verder dan het begin...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heb ik vroeger ook zo mee geworsteld... Wat een ellende hè?! Mij lukte 't op het begin alleen met vaseline (ik durde geen glijmiddel te kopen ;-)) Zorg wel dat je een schoon en eigen potje hebt. Gewoon ermee insmeren, deed niks af aan het absorptievermogen. En dan glijdt ie veel makkelijker naar binnen. En met inbrenghuls is zeker een aanrader, maar toen vond ik die te eng dus die heb ik pas veel later uitgeprobeerd. Succes meid!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erg belangrijk is vooral dat als je de tampon er eindelijk in hebt, je het er ook weer op tijd uit haalt!
Laat een tampon niet langer dan 6 uur zitten, verwissel hem op tijd, want anders kunnen er zich nare bacteriën vormen die ontstekingen, of nog erger, Toxic Shock Syndroom kunnen veroorzaken.
Maar daar hoef je niet bang voor te zijn als je de tampon op tijd vervangt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk is het een goed idee om een keer als je niet ongesteld bent (anders wordt het zo'n smeerboel), gewoon met je vinger te voelen hoe het daar zit. Je zit op de goede plek, het gaatje tussen de binnenste schaamlippen. Je kunt dat voelen bijvoorbeeld doen als je ontspannen in bed ligt, gewoon eens om te voelen hoe dat gaatje van binnen verder gaat. Dan weet je als je ongesteld bent beter waar je die tampon precies heen moet duwen. Je kunt dan ook voelen wat voor verschil het maakt of je je ontspant of je spieren daar aanspant, dat kun je soms per ongeluk doen en dat maakt het moeilijker om een tampon in te brengen. Het klinkt misschien raar, maar pak er gerust ook eens een spiegeltje bij. Het is een heel normaal deel van je lijf, niets mis mee om een keer te zien hoe dat er nou eigenlijk uitziet. Wel opletten: zorg er altijd voor dat je schone handen hebt als je aan je vagina zit, en zéker ook als je een tampon inbrengt. En pas op met eventuele lange/scherpe nagels.

Antwoorden (4)

Lastig he?
De tampons van de aldi zijn prima, maar als je voor het eerst met tampons aan de gang gaat, wil ik je eigenlijk een andere tip geven: probeer het eens met tampons met inbrenghuls. En inderdaad: probeer het als je echt goed ongesteld bent. Dan is alles wat gladder en gaat het veel makkelijker.

In het doosje tampons zit ook altijd een gebruiksaanwijzing, lees die nog eens goed door en probeer het op die manier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb altijd van ob, daar zit een hele goede beschrijving bij. Als je die voor een keer koopt weet je hoe het moet. Daarna kun je dan wel weer je eigen merk gebruiken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zit op de goede plek. De eerste keer een tampon inbrengen is altijd lastig. Het kan helpen 'op je hurken' te gaan zitten of staand met 1 voet op een verhoging. Als je bijna niet meer ongesteld bent, dan is je vagina erg droog en dan schuift de tampon moeilijker naar binnen.
Heb je wel tampons van het kleinste maatje? Het beste kan je beginnen met de mini-tampon. Als je er handiger in bent geworden kan je een maatje groter proberen.
Duw hem zachtjes schuin omhoog, met de punt schuin richting je rug. Hij moet er helemaal in, en dan nog een cm verder, dan zal je hem niet voelen bij lopen/zitten. Voel je hem nog, dan zit ie niet goed.
Als je te 'droog' bent om hem in te brengen, dan kan je een klein beetje plassen, zonder te vegen, dan glijdt het wat beter. Maar als je goed ongesteld bent, glijdt hij wel naar binnen, wel even navegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eng he, die eerste keren. Vond ik ook, en hoe meer gespannen je bent, hoe moeilijker het gaat. Al je spieren trekken samen, en het lukt niet meer.
Gewoon nog eens proberen als je wat meer bloedverlies hebt, dat gaat makkelijekr.
En anders gewoon aan je moeder vragen hoe je het beste die tampon vast kunt houden bij het inbrengen. Voor haar is het ook ooit de eerst keer geweest, en zij herinnert zicgh vast ook wel hoe n gestuntel het was toen.
En als het echt niet lukt, gewoon nog even vernbang blijven gebruiken en over een tijdje nog eens proberen
anneliez