Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Het lot is onontkoombaar, ik heb er geen enkele invloed op. Dit geldt mijns inziens niet voor alles in het leven, maar voor het lot wel, dat ontloopt niemand. Soms is het lot je minder goed gezind, maar uit elke verdrietige en moeilijke situatie kun je waardevolle leermomenten halen.

Zelfs het nare lot van iemand anders kan invloed hebben op jezelf. Zelfs daaruit kun je leermomenten halen en zelfs mooie en positieve dingen. Het klinkt misschien vreemd in de oren van anderen, maar ik weet zeker dat jij het begrijpt Addy. En jouw lot bevestigt maar weer eens voor mij dat het mogelijk is...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik heb geen lot maar besluit zelf hoe mijn leven er uit komt te zien. Er valt dus niets te leren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof niet in lot. Ik bepaal volgens mij zelf wat mijn lot is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Interessant... en mocht je onverhoopt ziek worden? Is dat dan toeval in jouw ogen? De dood, ook geen lot? Bepaal je dat allemaal zelf? Moet je mij eens vertellen wat je geheim is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
slik...:(
Leer ik van datgene wat me overkomt?
Meestal wel, maar ik ben nogal hardleers, dus soms duurt het tot de volgende ronde voordat ik er achter ben....
Is alles wat me overkomt mijn lot?
Ik geloof wel in een karma, sommige dingen komen gewoon op je levenspad, maar het is aan jou wat je er mee gaat doen. Jij hebt de keuze.....
Maar sommige dingen zijn onomkeerbaar en daar zul je je dus bij neer moeten leggen. En het is de kunst om daar met gratie, wijsheid en moed mee om te gaan. En ik geloof dat jij dat fantastisch doet, Addy!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof zeker dat sommige dingen zijn voorbestemd.Om een voorbeeld te noemen,mijn oudste zoon was het op een gegeven moment helemaal zat.Hij was niet gelukkig met zijn werk,zijn leven,hij zat echt in een dip.Daarop besloot hij om even alles achter zich te laten en ging naar Australië. Daar kwam hij eeen meisje tegen wat uit zijn woonplaats kwam(een klein dorpje) en ze had nota bene ook nog bij hem op school gezeten.Ze hebben nu al acht jaar een vaste relatie.Dit was volgens mij nooit gebeurt als ze niet naar Australië waren gegaan.Wat ik daarvan heb geleerd is dat je soms je gevoel moet volgen en dat het lot dan eeen grote rol kan spelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi verhaal. +1
Ik ben wat dat betreft nogal hardleers. Ze zeggen dat een ezel zich niet 2 keer stoot aan dezelfde steen. Ik kan misschien die steen nog vermijden maar dan val ik van de brug.
Ook is iets mis met mijn geheugen. Ik vergeet dat sommige mensen me pijn doen en dat doen ze vervolgens iedere keer weer en nog treed ik ze weer positief tegemoet.
Ik heb het gevoel dat ik me te veel laat meevoeren door toeval en weinig zelf keuzes maak. Al heeft dat geen invloed op je lot want die staat toch al vast (als je daarin gelooft).
Fouten en negatieve gebeurtenissen zijn om van te leren zeggen ze. Dat lukt bij mij niet omdat ik alleen de pijn onthoud, terwijl ik de situaties en oorzaken heb verdrongen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt proberen om anders met "alles wat bij jou pijn veroorzaakt" om te gaan. De wijze waarop je met deze gebeurtenissen omgaat bepaalt uiteindelijk de kwaliteit van je leven.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding