Wat zijn de voordelen van veel slaap?

Ik hou van dromen maar toch vind ik het de laatste tijd steeds lastiger om op tijd te gaan slapen. Heeft iemand een geweldig argument waarom ik altijd meer dan 10 uur zou willen slapen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik weet niet hoe oud je bent, maar volgens mij is gemiddeld genomen acht uur slaap voldoende.

Je bent beter uitgerust, waardoor je soms, beter prestaties kan leveren. Slapen zorgt voor het verteren van eten, maar je word er niet slanker van. Als je eerder naar bed gaat. Kun je ook makkelijker vroeg opstaan

Meer dan tien uur lijkt me niet echt nodig al kan in de puberteit de behoefte groot zijn, maar dat is een individueel iets. Alleen als je moeite hebt om uit bed te komen is zo'n lange slaaptijd kennelijk nodig. Dromen is een onmisbaar gebied van de slaap dus die moeten zeker tot je slaappakket blijven behoren. Als je geen wekker nodig hebt en verder geen slaapstoornissen en je voelt je redelijk fit dan slaap je zeker voldoende.

Om je beter te kunnen concentreren. Om je brein en lichaam rust te geven. Om je hersenen ervaringen van die dag op te ruimen en te ordenen.

Bronnen:
http://www.goeievraag.nl/vraag/slaap.167476

Nou, dan heb je geen wallen en 's ochtends heb je niet zoveel moeite om wakker te worden en uit je bed te gaan. Op school/werk ben je dan ook fris en opgewekt in plaats van lui en moe. Maar ze zeggen door 6 uur slapen je langer leeft..

Hallo volgens mij is 10 uur helemaal niet goed. 7 à 8 uur is ideaal

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100