Is een lang durende doorbraakbloeding erg?

Ik ben al bijna 5 jaar aan de pil, en slik sinds een jaar of 2 door, dus 3 strips achter elkaar en dan 1 stopweek. Nu heb ik wel eens vaker doorbraakbloedingen gehad, ik weet dat dit normaal is, maar die duurden dan maar een dag of 2. En meestal had ik dit dan tijdens de laatste strip, ik zie het normaal ook een beetje als een teken van mijn lichaam dat ik weer ongesteld moet worden.

Alleen nu ben ik net ongesteld geweest, ik ben pas bezig met mijn 1e strip, en heb al bijna 2 weken aan één stuk door een doorbraakbloeding. Niet super veel maar wel sowieso elke dag...
Hoe kan dit? En is dit erg? Ik vind het in ieder geval wel erg vervelend en vraag me vooral af wanneer het nou eens ophoudt ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen antwoord op je vraag, maar als ik jou was zou ik de dokter eventjes bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet geen risico nemen met zoiets vind ik, bel de dokter dus eventjes.

Het beste antwoord

In principe kun je de pil gewoon dóórslikken, maar de kans bestaat dat je lijf een beetje in de war raakt, het klinkt alsof dat nu bij jou aan de hand is.
Ik heb dat een tijdje terug ook gehad, en het advies van mijn huisarts was: ga eerst een tijdje terug naar drie weken slikken en dan een stopweek.
Voor alle zekerheid zou ik wel even bij de huisarts langsgaan, want er kan ook een andere reden zijn voor dit soort verschijnselen, zoals een infectie. Maar als er verder niets aan de hand is, dan helpt het waarschijnlijk om een tijdje stopweken in te lassen zodat je lijf weer 'normaal' reageert op de pil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik ga dan toch maar eens naar de huisarts bellen...
bedankt voor je antwoord :)

Andere antwoorden (1)

Meestal is 1 strip bedoeld voor 1 cyclus. Dus drie weken slikken en een week bloeden.
Heb jij een weekstrip ofzo of slik je hem serieus 9 weken achter elkaar door? Want dan is het niet zo heel raar dat je een tussenbloeding heb.