• Als iemand liegt gaat diegene vaak van de zenuwen zijn mond aanraken, aan zijn kettinkje friemelen of aan zijn oor. Dus let erop of iemand zenuwachtig aan iets loopt te friemelen.
• Als iemand liegt komt diegene vaak helemaal niet zelfverzekerd over. Al is het normaal zo’n stoer persoon, op zo’n moment komen ze verlegen over omdat ze bang zijn dat ze verstrikt raken in hun eigen leugens.
• Als iemand liegt vertelt diegene zijn verhaal vaak vol details. Veel details, zodat het beter overkomt, terwijl hij normaal gewoon in drie zinnen klaar zou zijn met de uitleg.
• Als iemand liegt kan diegene geprikkeld reageren op jouw vragen. ‘Je gelooft me zeker weer niet hè!’ is daar een voorbeeld van. Zo durf jij meestal minder vragen te stellen en dat werkt de leugenaar in zijn voordeel.
• Als je denkt dat iemand liegt moet je goed opletten of diegene oogcontact houd. Vaak kijken leugenaars omlaag, omhoog of opzij, maar ze durven je meestal niet aan te kijken. Omhoog kijken ze als het ware in hun fantasiegedeelte van hun hoofd, omlaag zijn ze heel onzeker en opzij willen ze vragen ontwijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt!

Andere antwoorden (4)

Dat is helemaal niet aan iedereen zo makkelijk te zien en sommige kunnen het best goed.

Soms is het wel makkelijk te zien als iemand opeens een neus van 20 cm heeft weet je dat hij waarschijnlijk de waarheid niet spreekt. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal als ze antwoord geven kijken ze je niet aan,en soms worden ze rood in het gezicht.Maar er zijn bluffers bij die met alles wegkomen en je ziet er niets aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verschilt per persoon. Sommige weten het heel goed te verbergen, terwijl het bij de andere overduidelijk te zien is dat hij/zij liegt. Bij een vriendin van mij zie ik het aan haar ogen, het lijkt net alsof haar ogen lachen (het klinkt raar) en ook zie je het aan iemands mond. Het komt erop neer dat diegene zich niet gemakkelijk voelt, omdat hij/zij iets zegt waar hij/zij op betrapt kan worden. Hierdoor vertoont diegene veel trekjes, aan iemands ogen, mond, en soms gaan mensen zenuwachtig doen met hun handen. Dit verschilt echt per persoon. Het is uiteindelijk wel grappig als je het weet van een persoon, wat diegene doet, als hij/zij liegt. Dan kan je dat altijd zegen, van: ik zie het aan je ogen/mond etc. Het blijft altijd een kunst om iemand te betrappen op een leugen, maar soms is het overduidelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het schijnt dat je het kunt zien aan de richting van de blik. Kijkt iemand links omhoog, dan is diegene eerlijk aan het nadenken over het te geven antwoord, wordt er naar rechts omhoog gekeken dat zou hij wel eens aan het liegen kunnen zijn...