Is binasale hemianopsie te herstellen?

Mijn opa heeft een maand geleden ongeveer, een herseninfarct gehad. Nu kan hij de helft van z'n lichaam niet meer bewegen! En hij is nu ook blind geworden aan beide ogen... Is dit misshien te herstellen? Hoe ?? Bedankt

Weet jij het antwoord?

/2500

mijn oma heeft een hartinfarct gehad en een hersenbloeding.. Ze heeft 2 maanden met de helft van haar lichaam verlamt in het ziekenhuis gelegen op de intensive care, ze is 90 jaar, dus wij dachten dat het voorbij was. hoe raar het ook is : ze is helemaal hersteld. Ze leeft nog steeds (is 1 jaar geleden) is gezond! Of je van het blind worden kunt herstellen weet ik niet, ik hoop het! Maar het is dus mogelijk om van deze verlamming et herstellen! Toegevoegd na 31 seconden: veel sterke!

De parese en de hemianopsie kunnen bijtrekken. Maar het hoeft ook niet. Er is meestal tot een jaar nadat de beroerte geweest is kans op herstel. Of laat ik het zo zeggen, de kans op (iets) herstel is dan het grootst. Neemt niet weg dat het erg vervelend is als je plots van de ene dag op de andere dag de helft van je lichaam niet meer kan bewegen en niks meer ziet met de ogen. Je bent volledig afhankelijk. Maar het kan bijtrekken doordat het beschadigde gebied van meer bloed wordt voorzien. Je moet je voorstellen bij een herseninfarct is er een tijdje een afsluiting van een bloedvat. Het daarom heen liggende weefsel krijgt dus al die tijd geen zuurstof. Dat weesel beschadigd. doordat het weefsel beschadigd is krijg je de klachten\uitval. Wanneer de afsluiting weer weg is, stroomt er weer bloed doorheen. Dus ook naar het beschadigde deel. Je hoopt dat het beschadigde deel weer voldoende van bloed wordt voorzien zodat de klachten bijtrekken of minder worden. Maar heeft de afsluiting te lang geduurt dan is het weefsel blijvend beschadigd. Met de gevolgen van dien...

Bronnen:
werk

Met behulp van revalidatie, zou al een hoop bereikt kunnen worden. Soms is er sprake van (bijna) volledig herstel, soms van een beetje vooruitgang. De blindheid is (nog) niet te genezen, maar er bestaat een soort visuele therapie. Onderzoeken op dit gebied, zijn in een beginstadium. Voor het bestrijden van de gevolgen van hemianopsie zijn drie vormen van visuele revalidatie of behandeling te onder- scheiden: compensatie, substitutie en restitutie. Substitutie is min of meer het aanpassen van iemands omgeving, door het aanbieden van een bril met prisma-glazen. Deze verschuiven het binnenkomende beeld. Compensatie is gericht op het verbeteren van het visueel functioneren m.b.v. het overgebleven intacte visuele veld: men wordt getraind in het beter en doelgerichter scannen van de omgeving, ofwel in het beter om zich heen kijken. Restitutie is gericht op het zoveel mogelijk terugdringen van het visuele veld defect d.m.v. stimulatie van de visuele functie in het defecte visuele veld, Op deze link vind je nog meer info. Hopelijk heb je er wat aan. Heel veel sterkte met je opa! http://www.wikifysio.nl/tag/hemianopsie/ En hier over de revalidatie: http://www.wikifysio.nl/?s=Revalidatie%20na%20een%20beroerte,%20CVA,%20richtlijn

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100