Gillen jongens/jongetjes ook?

Ik bedoel niet als ze pijn hebben of echt bang zijn, maar vooral het gillen om het gillen. Bijvoorbeeld in een achtbaan.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In ons park hebben we een gilhut. Soms hebben we kinderen van de lagere school, die hier een rondleiding krijgen en een natuuropgave. Omdat kinderen, kinderen zijn, er je er niet te serieus mee moet omgaan, had ik een gilhut bedacht. Alle meiden mochten er in, dan de deur dicht om dan zo hard mogelijk te gillen. En dat kunnen ze! Toen vroegen de jongens, mogen wij dat ook? Natuurlijk zei ik, als je denkt dat je kunt gillen mag dat. Alle jongens naar binnen en gillen maar. Daar konden de meisjes nog wat van leren, oorverdovend! Dus , ja jongens kunnen ook gillen. Denk echter wel dat het bij het ouder worden over gaat.

Echt wel..en oorverdovend! Mijn zoontje kon dat heel goed in bijv de supermarkt of in de auto.. ik heb vaak met hem in een hoekje weg willen kruipen!

Voor zover ik weet doen ze dat wel, maar dan alleen als ze klein zijn. Dat is spelen met hun stem, ontdekken van hun stem. Bij jongens houdt dat over het algemeen op als ze ongeveer vijf zijn. Daarna is het vooral herrie maken, maar niet meer in de vorm van puur gillen. Maar da's voor zover ik het weet. De meeste jongetjes die ik van nabij ken, zijn niet ouder dan acht. En er zullen vast uitzonderingen zijn.

Jazeker! Ik woon in een kinderrijke buurt en er wordt wat afgegild door zowel kleine jongetjes als meisjes. Maar meisjes gaan vaak langer door met gillen. De één steekt de ander aan en een wedstrijdje wie het hardst kan gillen wordt ook nog weleens gehouden :S Met een jaar of vijf/zes zie je het veranderen, dan willen de jongens stoer zijn en laten ze het gillen verder aan de meisjes over.

Jazeker, je mag de mijne wel eens een half uurtje lenen (wel onbeschadigd retour hoor!) Hij loeit als een politiesirene op de fiets soms

Volgens mij heeft het ook te maken met 'de baard in de keel' krijgen. Dan veranderd de structuur van de stem waardoor gillen in de meeste gevallen niet meer mogelijk is. Uitzonderingen daargelaten, want baard in de keel is testosteron gestuurd en niet iedereen maakt daar even veel van aan.

Zeker weten!!! Vrienden van ons hebben een jongetje van 4 die dat regelmatig doet, en kinderen hier op straat (jongetjes) ook.. Heb het gisteren nog gehoord, toen ik lekker op mijn ligbedje in de tuin een tukkie wilde doen....!

pff hahaha ja zeker. mijn broertje schreeuwt het hardst van ons allemaal. gilt echt als een gillende keukenmeid. vannacht hadden we bij de premiere van harry potter een paar schrik momenten, en mijn broertje gaf ook steeds een gilletje. ;-)

Ja natuurlijk en goed ook. Doen niet onder van de meisjes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100