Hoe verwerk je liefdesverdriet?

Mijn eerste grote liefde heeft me 2x bedrogen en deed geen moeite om uit haar fouten te leren. Ik heb het uitgemaakt maar ben er kapot van. Zij heeft nu iemand anders. Hoe verwerk ik dit?? Ben jongen van 17j.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zoals hier boven al ergens werd gezegd is het een rouwproces. Iedereen gaat er ook anders mee om. Als het bij jou langer duurt dan "normaal" wordt geacht, zou ik me daar zeker niets van aan trekken, dat zeker niet. Misschien heb je hier wat aan de komende tijd;

- Doe alles op je gemak! Je hoeft niet iemand super snel te vergeten als je van diegene houdt. Dat kan je toch niet forceren.

- Als anderen zeggen dat je dingen moet doen (bijvoorbeeld uitgaan en een nieuw iemand ontmoeten) en je hebt daar helemaal geen behoefte aan, doe het dan ook niet. Ik zeg niet dat je niet moet proberen geen leuke dingen te doen, maar als het echt niet wil, wil het niet.

- Doe alles wat met haar te maken hebt in één grote doos en zet die op een plek waar je er niet aan denkt. Zo fris je je leefomgeving op. Weggooien kan immers altijd nog.

- Probeer uit je oude patroon te komen. Dat kan met de simpelste dingen. Probeer nieuwe dingen, doe je dagritme net iets anders. Het kan gaan om een nieuwe douchegel.

- Blijf wel leuke dingen doen met je vrienden! Zij zullen heus wel snappen dat je er soms geef energie voor heb, maar blijf niet thuis in je donkere hoekje zitten.

- Verliefdheid/ houden van moet slijten. Dit gaat bij de een sneller dan bij de ander. Probeer haar niet onnodig te zien of onnodig contact mee te zoeken. Hoe graag je het ook weer zou willen. Als je haar niet hoeft te zien voor verplichtingen (school, sport, vriendengroep), dan zou ik het ook niet doen.

Verder; doe wat jou goed voelt, maar kijk wel uit dat het niet ten koste gaat van andere belangrijke dingen, ook al lijken die op dit moment minder belangrijk.

Succes en sterkte!

Toegevoegd na 58 seconden:
ps; dit zijn maar tips. Misschien werken ze voor jou, misschien ook niet. Er is helaas geen voorgeschreven manier om liefdesverdriet te verwerken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Dit verschilt van persoon tot persoon, of je haar vaak tegen komt en hoe goed je hier met mensen over kan praten. Want praten helpt, het krijgt haar niet terug maar wel uit je systeem. Andere vrouwen kunnen ook helpen, maar dat is geheel aan jou. mss helpt het ook als je haar niet ziet, out of sight out of mind? Succes er mee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Liefdesverdriet is een keiharde en moeilijke emotie (je raakt iemand kwijt, dat is niet niks). Je moet het wel verwerken en niet wegdrukken, anders zit je over jaren nog met de verdrietige gevoelens.
Probeer het eens van haar kant te zien, ze is ook een mens en heeft het waarschijnlijk ook niet gemakkelijk gehad in de situatie. Pas als je dat kan begrijpen en wanneer je je eigen verdriet ook echt begrijpt wordt het tijd om je gedachten eens op een positieve gang te laten gaan. Het kan maanden duren, en dan nog zal je er eens aan denken, maar een goede afleiding zal alles veranderen. En als je misschien weer eens verliefd op een ander persoon wordt, ben je al snel al die negativiteit voorbij!
Liefde is het mooiste wat er is! Het kan je laten bloeien en groeien, gloeien en laten lachen, maar het kan je ook zo ontzettend breken..maar je bent sterk genoeg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou.. je weet niet wat er bij iemand speelt voor deze vreemd gaat.. Ik heb het van dichtbij meegemaakt, dat iemand ontzettend veel gevoelens kreeg voor een ander tijdens een relatie met iemand anders waar ze ook veel voor gaf. De keuzes, de onzekerheid en de pijn die je gaat maken maken het geen gemakkelijke keuze. En uiteindelijk wil je toch voor jezelf kiezen, maar da's dan zo moeilijk..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Poeh poeh, rustig aan Rebecca1989..
alles van haar verwijderen foto's smsjes telefoonummer alles,,, kijk vervolgens wat je graag doet hobby's voetbal ofzo,,, boxen is ook een goeie al je frustraties eruit slaan ( werkte bij mij prima) ga met vrienden/vriendinnen iets leuks doen zwemmen terasje pikken kroeg of discotheek in lekker veel lol maken , leer nieuwe mensen kennen, ga achter de vrouwtjes aan,,, pak weg gewoon laten zien dat je het veel leuker hebt zonder haar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja liefdesverdriet, ik noem het altijd een ini-mini rouwprocesje... Je raakt tenslotte iemand kwijt waar je gek op was.

Mijn moeder zei altijd: 'Tijd, tijd heelt alle wonden.'
Het klopt, vooral als je afleiding zoekt door leuke dingen te doen.
En doe deze dingen niet met de gedachten: 'Ik wil niet aan haar denken dus ik ga....' Want met die gedachten denk je juist aan haar! Om dit te verduidelijken het volgende, stel ik zeg: 'Denk niet aan een rose olifant'. Waar denk je dan nu aan...? Juist, aan een rose olifant...
Dus met de gedachten: 'Ik wil niet aan haar denken dus daarom ga ik op stap', denk je juist wel aan haar.
De beste gedachten zijn daarom: Ik ga iets leuks doen omdat ik dat leuk vind/ ik daar zin in heb...blabla..

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rouwproces is het goede woord.. het nare is bij liefdesverdriet dat de persoon vaak nog steeds om je heen is, maar niet bereikbaar. Bij een sterfgeval is het duidelijk dat de persoon nooit meer terug komt. Dus dat is duidelijk, wat bij een scheiding vaak niet zo is.
Altijd lastig, op iedere leeftijd!
Zeker als zij nu iemand anders heeft, kan ik me voorstellen dat je het gevoel hebt dat je niets betekend hebt voor haar. Dat moet heel moeilijk zijn!
Een eenduidig advies is lastig te geven. Dompel jezelf onder in dingen waar je plezier in vindt, is denk ik het beste. Ga lekker sporten, hardlopen, met vrienden uit, whatever jij fijn vindt!
Liefdesverdriet heeft tijd nodig, het verschilt per persoon hoe lang dat duurt. Je kunt de benodigde tijd verzachten door afleiding te zoeken.
Als jullie relatie op een niet-fijne manier is afgesloten kun je misschien nog een gesprek met haar aangaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou niet allerlei dingen weg gaan gooien die je aan jullie tijd herinnerd. Ik zou ze wel opbergen zodat je er niet steeds mee geconfronteerd wordt. Later kan je het misschien mooi vinden de dingen die je aan die tijd doen denken weer eens uit de doos te halen, om zo even terug te denken aan een periode die toch ook mooi is geweest.
Ook al heeft ze je slecht behandeld, ze zal toch ook gevoelens voor jou hebben gehad. Koester de mooie momenten, ze is niet voor niets je eerste grote liefde!

Ik zit momenteel in hetzelfde schuitje als jij, al is het bij mij niet op een nare manier uitgegaan. Maar het verdriet is groot!
Ik, man van 28 die al jaren niet meer had gehuild, heb wekenlang meerdere keren per dag moeten huilen. Dat werd langzaam minder. Maar als ik haar weer tegenkom en we even bijkletsen of elkaar bellen komt het verdriet weer aan de oppervlakte.

Dus mijn advies: ga haar uit de weg (geen overdreven maatregelen nemen hoor, soms ontkom je er gewoon niet aan), onderneem geen drastische acties zoals alles weggooien dat je aan haar herinnerd maar stop die spullen in een doos ofzo.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergeet je ex door het doen van een oefening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt altijd licht gedaan over sex, maar een gebroken hart is zeer pijnlijk.
Het beter je geest te confronteren met de pijn dan het voortdurend wegduwen, daarnaast zoek afleiding en een nieuwe vriendin die meer lief dan haar is.
Succes komt uiteindelijk wel goed.