Mijn broer en ik hebben altijd last van erg kouden handen en voeten, hoe komt dit?

Het kan niet erfelijk zijn ofzo want mijn ouders hebben nergens last van. Ps:we zijn alletwee in de groei misschien ligt het daaraan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Allereerst, het is niet per definitie zo dat als je ouders iets niet hebben jij dat ook niet hebt, sommige erfelijke dingen slaan een generatie over en zo heeft bv. je oma of opa het wel of heeft het gehad...

Heb je altijd koude handen of als je bv. achter de computer zit? Want van slecht achter de computer zitten kan je nml. koude handen krijgen ;)

Een andere oorzaak kan bloeddruk zijn maar zo zijn er nog tal redenen mogelijk.

Wellicht is de vraag nog beter te beantwoorden als je nog vermeld of jullie het al altijd hebben gehad, sinds kort, als je aan het computeren bent geweest, etc. is dus iets wat je nog kan nagaan en zo kan je het betere antwoord wellicht vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt ook last krijgen van koude handen als je te weinig beweegt met je handen. bijvoorbeeld als je te veel met een muis bezig bent ofzoiets.