Is er een aparte BMI voor baby’s, kinderen en pubers? en dan heb ik nog een vraag.. Is de BMI afhankelijk van leeftijd, geslacht of bevolkingsgroep?

..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ja bmi hangt af van je leeftijd en gewicht, de verhouding daartussen reken je uit en dan krijg je je bmi.
Baby's , kinfederen en pubers hebben een andere lichaamsbouw, dus dan klopt je bmi niet meer helemaal.
Bmi is niet adhankelijk van bevolkingsgroep, leeftihd of geslacht, het is alleen zo dat he als man een hoger mbi mag hebben en hetzelfde geld voor leeftijd je rekent bmi altijd uit als: je gewicht delem door je lengte in het kwadraat ( lengte keer lengte in m)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De body mass index is de verhouding tussen je gewicht en je lengte in het kwadraat. Daarbij maakt het niet uit of je oud, jong, neger, blanke, man of vrouw bent.

De interpretatie van je BMI zou alleen wel van persoon tot persoon kunnen verschillen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, de BMI bij kinderen is erg anders! Zie de website.