Is een AA drink slecht voor je gezondheid?

Ik heb wel eens gehoord dat energiedranken, zoals red bull slecht voor je zijn, maar is AA ook slecht? want ik drink het soms tijdens en/of na het sporten dus dan vraag ik me af of het niet slecht voor mijn hart of gezondheid?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
29.2K

Antwoorden (5)

volgens mij is AA niet slecht voor je zit druivensuiker in. Toen ik nog zwanger was 2.5 maand geleden moest ik van de vroedvrouw AA drinken omdat ik niks binnen hield. Als een zwangere vrouw dat mag drinken, dan neem ik aan dat het niet slecht is.

Maar ik weet dat Red Bull je hersens beschadigd, je kan het liever helemaal niet drinken. want eenmaal aan de redbull kan je er echt moeilijk van afblijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AA zit veel suiker in. Maar beperkt zeker niet slecht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zit niet echt iets slechts in maar het is natuurlijk gemaakt voor sporters...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ene AA is de andere AA niet. De high energy AA waar 16,5 gram suiker per 100 ml in zit, is bedoeld voor topsporters die met dit drankje hun brandstofvoorraad op peil brengen om nog een poosje door te kunnen gaan. AA Iso is een isotone dorstlesser, dwz. dat de suiker- en zoutwaarden ongeveer gelijk zijn aan die van het lichaam. Ben je geen topsporter dan kun je de eerste beter mijden omdat zo'n flesje alleen maar zeer veel calorieën levert die je eerder opslaat in vet dan dat je ze verbrandt.

In verreweg de meeste gevallen is het beter voor je gezondheid om voor een isotone dorstlesser te kiezen maar voor je gezondheid heb je dergelijke drankjes helemaal niet nodig. Je bent stukken goedkoper uit als je gewoon water drinkt. Verlies je erg veel vocht waardoor je ook veel moet drinken dan is het verstandig om een heel klein beetje zout aan het water toe te voegen en eventueel een muntblaadje of een drupje citroen voor de smaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi hoi. Ik denk ook niet dat het echt slecht is.
Overigens wel dorstlessend ben ik van mening.
teminste meer dorstlessender dan de cola want daar krijg ik al snel weer dorst van . grt robert
Bronnen: