Ik heb het boek, ooit in een opwelling gekocht omdat ik de voorplaat zo mooi vond (wat een reden.....)

Ik heb het wel gelezen en vond het toen wel onzin want als je het extreem doorvoert kunnen wel allemaal knap, slank en miljonair worden.....

Echter: ik merk wel, los van dat boek dat mensen die positief denken en in het leven staan in HUN ogen EN die van anderen, succesvoller en/of gelukkiger zijn.

Volgens mij heeft dat te maken met beleving. Het werkt hetzelfde met de vakantie. Ik was ooit in dezelfde periode in hetzelfde gebied met vakantie als een collega. Die stak bij terugkomst een hele klaagzang over ons af hoe sneu het was dat we (ik dus ook want ik was in hetzelfde gebied geweest) omdat we ZULK slecht weer hadden gehad en ZOVEEL regen. Ik had een hele andere ervaring, wij hadden een heerlijke vakantie, ach af en toe een bui maar nooit de hele dag dus tijd genoeg om ook nog dingen buiten te doen etc. Het is maar hoe je het ervaart.

En dat werkt met je hele leven. Als je erop focust hoeveel er lukt en positief is zie je die dingen duidelijk voor ogen en ben je er ook blij mee EN ervaar je het als iets dat je had gewenst. Kijk je daarentegen hoofdzakelijk naar negatieve dingen kun je het idee hebben dat jouw wensen NOOIT uitkomen.

Dus, nee ik ben niet zo slank als ik zou wensen en ik blijf ook niet jong, maar ik verkocht WEL mijn huis tegen de prijs die ik in gedachten had (omdat ik er van overtuigd was dat er iemand zou zijn die dat bedrag er voor over had) en ik boekte laatst ook precies de vakantie die ik zocht (terwijl het leek of alles vol was) omdat ik gewoon niet kon geloven dat ik niet iets zou vinden als ik goed genoeg zocht. Is dat law of attraction? of zijn dat mijn "positieve gebeurtenissen" even in de spotlights geplaatst?
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik vind het maar een eng verhaal:
Je kunt worden wat je denkt.

Alles wat je op dit moment ervaart in je leven heb je gecreëerd met je gedachten en je gevoelens. Door te denken en te voelen werden de mensen, omstandigheden en gebeurtenissen die bij dit gevoel ‘hoorden’ door jou aangetrokken.

Dat betekent in feite dat iedereen die niet succesvol is, of niet rijk, of nietgelukkig in de liefde of een ernstige zieke heeft, of gehandicapt is, wat dan ook.......
dit aan zichzelf te wijten heeft.
Eigen schuld, had je maar anders moeten denken.

Als jouw fiets gestolen wordt, terwijl je hem echt met twee sloten op slot hebt gezet, dan is volgens The Secret zijn fiets juist gestolen vanwege zijn negatieve gedachten. Dat houdt in dat het beter zou zijn geweest om zijn fiets helemaal niet op slot te zetten, maar in plaats daarvan er positief over te denken.

Dat is toch een doodenge theorie?
Ga niet naar de dokter > denk positief en alles komt goed???
Maak je niet druk om je schulden, maar visualiseer dat je een prijs zult winnen............

Ik geloof wel in de kracht van positief denken.
Denk je positief, dan trek je positieve dingen aan. Denk je negatief, dan trek je negatieve dingen aan. Het komt er dus op neer om zoveel mogelijk op het positieve te concentreren! Dat dan weer wel.

Maar dat hele gedoe rond The Secret en die Law of Attaction is weer een enorm commercieel succes.

The Secret
Zin en onzin van The Law of Attraction

http://www.thelife.nl/pag.php?c=1&s=0&s2=0&v=25
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je schrijft:
"Ik geloof wel in de kracht van positief denken.
Denk je positief, dan trek je positieve dingen aan. Denk je negatief, dan trek je negatieve dingen aan. Het komt er dus op neer om zoveel mogelijk op het positieve te concentreren! Dat dan weer wel." In wezen is dat heel basaal het principe van de Law of Attraction oftewel de Wet van de Aantrekking. Het gaat om je manier van denken.
Ergens spreek je jezelf naar mijn idee dan toch tegen? Dat kan je heel ver doorvoeren en mischien wel TE ver in The Secret. Ik heb het boek gelezen en de film gezien en mij bekroop ook dat gevoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aha, daar had mijn bedrijfsarts het toen vandaan... Kwam ik binnenkreupelen met een liesblessure en hadden we het ook over mijn epilepsie, kwam zij aan met: "Het is een keuze".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pfffffff......... vandaar dus dat TE ver doorvoeren....
Belachelijk gewoon....