Waarom lopen veel Nederlanders stug door in zomerkleding als het weer is omgeslagen?

Je hebt van die snikhete dagen, die vaak worden opgevolgd door frisse, winderige en regenachtige (herfst)dagen. Veel mensen lopen dan toch nog door in hun korte broek en t-shirt en vaak zonder jas. Als je s' morgens naar buiten gaat voel je toch dat het weer is omgeslagen?

Willen we het zomergevoel vasthouden, schatten we het weer verkeerd in? Of is hier een andere reden voor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook als de herfst allang voorbij is zie je vaak nog dames in zomerpantalons of andere veel te lichte kleding rondlopen.
Witte broeken zijn daarbij het meest herkenbaar. (het meest gedragen met zwarte string)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je gaat me niet vertellen dat je hier regels voor wil gaan invoeren......
en liefst nog controleren ook..... dit is een vrij land:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lol nee JJ1, de gedachte alleen al! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom vraag je je dan zoiets af? Laat een ieder lekker lopen met kleding die hij/zij fijn vindt.
Ze hanteren kennelijk andere criteria dan jij...so what? Een ander vraagt zich misschien af:
"1 wolkje en ze kleden zich gelijk stug alsof het winter is, waarom doen ze dat?"

Het beste antwoord

we lopen ook stug door met een jas als de zon al 3 dagen +25 schijnt.
het komt door de omschakeling.
nu zijn ze eindelijk overstag gegaan en dragen ze zomer kleding is het weer kut weer en moet die jas weer aan. ja daaaaaag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Exact!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;) +1

Andere antwoorden (7)

Het is me niet opgevallen. Op de herfstachtige dagen die jij noemt kleedt men zich zoals nodig is. Ik heb op die dagen echt niemand in puur zomerse kleding gezien hoor. Dan zou je toch ook makkelijk ziek kunnen worden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Makkelijk ziek worden, inderdaad. Dat is ook waarom ik het niet begrijp, maar ik zie ze toch lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens, maar lekker is anders :)
Valt inderdaad wel eens op. Ik vermoed zelf dat het ermee te maken heeft dat als mensen vakantie hebben, zich ook zo willen kleden. Opeens zie je ook weer de wat oudere mannen in hun korte broeken verschijnen (altijd een beetje eng vind ik zelf). Trouwens nog offense, moet iedereen zelf weten, het staat soms gewoon raar.

Maar ik denk dus dat het er gewoon bij hoort. Zoals je al zegt, het zomergevoel willen we dus koste wat kost blijven behouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jazeker, gezette vrouwen in korte broeken geeft een mooi straatbeeld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb ik het dan nog niet eens over gehad ;-)
Dat heeft te maken met verlangen naar. De eerste fase als je iets verliest is ontkennen dat het gebeurt is. Door de meeste mensen wordt het warme weer als heel prettig ervaren en meestal is dat toch maar een beperkt aantal dagen per jaar. Als je weer dus omslaat kan het zo maar zo zijn dat je weer 10 maanden moet wachten tot het weer zulk weer is als afgelopen dagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik berg, als het zomer is, mijn winterkleding op. Meestal in een andere kast of onder het bed. Volgens mij doen meer mensen dit. Als het weer ineens omslaat ga ik niet mijn warmere kleding tevoorschijn halen. Maar trek ik over mijn zomerse kleding gewoon een vestje aan.
verder schatten veel mensen het ook wel verkeerd in denk ik inderdaad. Mensen denken, het is zomer dus het móet wel warm zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat laatste zou best eens kunnen. Een soort van ontkenning dus, bedoel je?
Het enige wat ik eigenlijk vervang is mijn rok voor een lange broek met shirt. Ik vind het best nog wel warm in huis. Maar dat komt misschien dat wij in een appartement wonen, daar krijgen we de warmte haast niet weg.
Ik vind het in de winkels ook best nog warm, maar ik ben dan ook wel erg warmbloedig.. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Warmte kan lang blijven hangen in huis inderdaad. Terwijl het vaak buiten behoorlijk fris is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies..
Typisch Nederlands, als het zomer is moet je in korte broek lopen en buiten zitten, ook al is het geen zomer meer. TV-zenders zenden alleen nog maar herhalingen uit want iedereen zit óf buiten óf is op vakantie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, leuke beschrijving van de Nederlander in de Nederlandse zomer. Maar je hebt zeker een punt denk ik. De knop in ons hoofd gaat in de zomerstand en die zetten we niet zomaar terug :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens +1
Waarom niet, het is nog steeds een aangenaam temperatuur het waait een beetje en heel af en toe valt er een drupje regen. Om dan gelijk weer je dikke trui de kast te halen is overdreven. Ik vind er dus niks vreemds aan.