Waarom lopen veel Nederlanders stug door in zomerkleding als het weer is omgeslagen?

Je hebt van die snikhete dagen, die vaak worden opgevolgd door frisse, winderige en regenachtige (herfst)dagen. Veel mensen lopen dan toch nog door in hun korte broek en t-shirt en vaak zonder jas. Als je s' morgens naar buiten gaat voel je toch dat het weer is omgeslagen?

Willen we het zomergevoel vasthouden, schatten we het weer verkeerd in? Of is hier een andere reden voor?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

we lopen ook stug door met een jas als de zon al 3 dagen +25 schijnt. het komt door de omschakeling. nu zijn ze eindelijk overstag gegaan en dragen ze zomer kleding is het weer kut weer en moet die jas weer aan. ja daaaaaag

Het is me niet opgevallen. Op de herfstachtige dagen die jij noemt kleedt men zich zoals nodig is. Ik heb op die dagen echt niemand in puur zomerse kleding gezien hoor. Dan zou je toch ook makkelijk ziek kunnen worden!

Valt inderdaad wel eens op. Ik vermoed zelf dat het ermee te maken heeft dat als mensen vakantie hebben, zich ook zo willen kleden. Opeens zie je ook weer de wat oudere mannen in hun korte broeken verschijnen (altijd een beetje eng vind ik zelf). Trouwens nog offense, moet iedereen zelf weten, het staat soms gewoon raar. Maar ik denk dus dat het er gewoon bij hoort. Zoals je al zegt, het zomergevoel willen we dus koste wat kost blijven behouden.

Dat heeft te maken met verlangen naar. De eerste fase als je iets verliest is ontkennen dat het gebeurt is. Door de meeste mensen wordt het warme weer als heel prettig ervaren en meestal is dat toch maar een beperkt aantal dagen per jaar. Als je weer dus omslaat kan het zo maar zo zijn dat je weer 10 maanden moet wachten tot het weer zulk weer is als afgelopen dagen.

Ik berg, als het zomer is, mijn winterkleding op. Meestal in een andere kast of onder het bed. Volgens mij doen meer mensen dit. Als het weer ineens omslaat ga ik niet mijn warmere kleding tevoorschijn halen. Maar trek ik over mijn zomerse kleding gewoon een vestje aan. verder schatten veel mensen het ook wel verkeerd in denk ik inderdaad. Mensen denken, het is zomer dus het móet wel warm zijn.

Het enige wat ik eigenlijk vervang is mijn rok voor een lange broek met shirt. Ik vind het best nog wel warm in huis. Maar dat komt misschien dat wij in een appartement wonen, daar krijgen we de warmte haast niet weg. Ik vind het in de winkels ook best nog warm, maar ik ben dan ook wel erg warmbloedig.. :)

Typisch Nederlands, als het zomer is moet je in korte broek lopen en buiten zitten, ook al is het geen zomer meer. TV-zenders zenden alleen nog maar herhalingen uit want iedereen zit óf buiten óf is op vakantie.

Waarom niet, het is nog steeds een aangenaam temperatuur het waait een beetje en heel af en toe valt er een drupje regen. Om dan gelijk weer je dikke trui de kast te halen is overdreven. Ik vind er dus niks vreemds aan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100