Voor tabaksreclame is al jarenlang Europese regelgeving van kracht, die neerkomt op een totaalverbod voor plaatselijke en landelijke media (radio, tv, tijdschriften, bladen e.d.).
Vanaf 2009 is in ons land de nieuwe Mediawet van kracht, waarin staat dat er geen alcoholreclame meer mag worden uitgezonden op radio en tv tussen 6.00 en 21.00 uur. Nederland sloot zich hiermee aan bij een ruime meerderheid van Europese landen die het aanbod van alcoholreclame op tv via wetgeving heeft beperkt.
Overigens is het heel goed mogelijk dat er op termijn ook een algeheel verbod op alcoholreclame in Nederland wordt ingevoerd.
Pieter2011
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Tabak is altijd schadelijk. Drank hoeft niet schadelijk te zijn, mits er 'normaal' mee omgegaan wordt. Er is gekozen om reclame voor tabak te verbieden, in de EU, meen ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat alcohol geaccepteerd is en roken niet (meer).

Bovendien lijkt roken mij verslavender, er zit immers geen nicotine in bier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
da mene gij nie?!....