Hoe komt het dat de spieren van mijn vriend aanspannen nadat hij in slaap is gevallen?

Als mijn vriend net in slaap is gevallen dan krijgt hij van die scheuten in zijn benen. Hoe ontstaat dit en waarom gebeurt het voornamelijk in de eerste 30 minuten van je slaap?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat heet een hypnagoge schok, zie hier voor meer informatie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypnagoge_schok

Dan ontspant het lichaam en dan gaan de spieren nog na schokken zeg maar ik ben er voor bij de dokter geweest heb het heel erg maar is niks aan te doen

Dit komt vrij vaak voor. Mijn man heeft het ook, en het is voor jou als partner ook geen pretje. Elke keer krijg je een schop als je net in slaap probeert te vallen. Maar ik heb de indruk dat het erger is na een drukke en min of meer stressvolle dag. Als het een rustige en ontspannen dag is geweest is het veel minder. Net als hier al gezegd wordt, de ontspanning van het lichaam gaat sneller dan die van de spieren. Er zijn wel medicijnen voor: Inhibin. Zijn zowel op doktersrecept al zonder recept te verkrijgen bij de apotheek.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100