Soms begint er een spier te tikken, hoe kan dat?

Soms begint zomaar een spier (bicep) in mijn bovenarm te tikken/kloppen zonder dat ik iets doe. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
27.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit heb ik bij mijn benen, ik volg je vraag even
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik in mijn ooglid, ben ook wel benieuwd :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ook bij mijn ooglid ! strange
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ook wel eens, op mijn been en ooglid. Dat is heel raar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het nu ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb dat ook veel.
dat komt omdat ik moe of boos ben.

Antwoorden (4)

Tikkende of kloppende spieren kunnen komen door vermoeidheid en stress.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt. Als je moe bent (slaaptekort) heb je vaker last van trillende wenkbrauwen enzo.
Ik heb dat ook weleens. Ik dacht dat ik misschien teveel sporten, dus ik ging naar de dokter. De dokter vertelde mij dat het niet iets gevaarlijks is. Het betekent juist dat je spieren alert zijn. Je spieren warmen zich automatisch op voor iets dat kan komen. Een trillende spier komt vaak voor bij mensen die vaak hun spieren gebruiken, of bij mensen die bijna nooit hun spieren gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In medische termen wordt zoiets een (spier)fasciculatie genoemd.

Men denkt (na spierarbeid) of anderszins aan kleine traumata (mini letsel) in de spier bijvoorbeeld. Het kan ook door medicatie komen. Of het kan een bepaald ziektenbeeld zijn (zie tweede link).

Maar eigenlijk heeft iedereen het wel eens: dat vervelende trillende oogspiertje bijvoorbeeld, of zo'n raar plekje op het been dat af en toe trilt.

Lees meer in de links.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Myoclonie noem je dat. Vraag maar eens aan mensen om je heen, iedereen heeft er last van, is fysiologisch (natuurlijk).