Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (2)

Emo's zien zichzelf als een afsplitsing van de gothic-subcultuur. Veel aanhangers van de Gothic-subcultuur spreken dit echter tegen. Het argument dat hierbij wordt gebruikt is dat Gothic voortkomt uit New Wave, terwijl de oorspronkelijke Emocore-muziek een aftakking van Hardcore punk is.

De stereotype emo wordt in de media afgeschilderd als depressief, gevoelig, introvert, verlegen en zich afsluitend voor de maatschappij. Emo's worden door sommigen ook geassocieerd met automutilatie en zelfmoord, hoewel niet bewezen is dat zelfmoord of automutilatie ook echt vaker voorkomt onder emo's.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zijn mensen die naar Hardcore punk luisteren. Emo's is een aftakking van de gothics. Ze dragen ongeveer dezelfde kleding als gothics met hier en daar felle kleuren. Ook zit er vaak, vooral bij meiden een fel roze pluk in het haar. De ogen worden rondom vaak heel erg zwart gemaakt. Deze mensen snijden zichzelf ook vaak. Niet allemaal maar je hoort er toch wel vaak over.

PS: Bij ons op school zitten er een paar altijd in een groepje, het zijn toch wel aparte lui.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik luister hardcore punk maar ben tog egt geen emo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wou net zeggen. Ik luister metal, maar ik ben ook geen emo..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Eline Punk is heen metal dude.
@ Uberwhale, lees de beschrijving verder, dan is het toch wel duidelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat ik ermee bedoel, is dat mensen die naar hadrock luisteren niet perse emo hoeven te zijn..''dude''

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding